Het is nu za sep 23, 2017 6:19 pm

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
 Kamer wil einde aan kinderbijslag bij polygamie 
Auteur Bericht
ere-allochtoon

Bericht Kamer wil einde aan kinderbijslag bij polygamie
Kamer wil einde aan kinderbijslag bij polygamie
Uitgegeven: 18 november 2008 16:11
Laatst gewijzigd: 18 november 2008 16:12

DEN HAAG - Een meerderheid van de Tweede Kamer wil een einde aan de uitkering van kinderbijslag voor kinderen uit polygame huwelijken. Een motie van de VVD werd dinsdag aangenomen met steun van regeringspartijen CDA en ChristenUnie.

VVD-Kamerlid Stef Blok erkende dat het "een behoorlijke klus" zal zijn om de motie uit te voeren, omdat de overheid zal moeten aantonen dat er sprake is van polygamie.

In Nederland zijn huwelijken tussen een man en meerdere vrouwen verboden. Maar het komt voor dat gemeenten polygame huwelijken die in het buitenland zijn erkend, toch inschrijven. Daardoor kan het volgens Blok gebeuren dat bij veelwijverij onrechtmatig kinderbijslag wordt uitgekeerd.

wo nov 19, 2008 1:02 am
Profiel WWW
ere-allochtoon

Bericht Re: Kamer wil einde aan kinderbijslag bij polygamie
Goh, laat ik nou denken dat kinderbijslag was bedoeld om bij te dragen in de kosten van het opvoeden van kinderen, in plaats van als beloning voor monogamie.

Mooi toch. Blijkbaar vindt de Kamer nu toch ook dat het huwelijk in elk geval achterhaald is. Want met meerdere vrouwen trouwen mag niet meer van Vadertje staat, je kan er zelfs je kinderbijslag door verliezen. Hadden die zielige kindertjes maar moeten zorgen dat ze geboren waren in een gezin zoals god de vader en de christenunie het bedoeld hadden, met één moeder en één vader. Eigen schuld, zonder eten naar bed.

Maar... met meerdere vrouwen samenwonen mag best. Er is geen wet die je verbiedt om polygame relaties te hebben. Je kunt met een hele groep vrouwen en mannen en een enorme berg kinderen in één huis wonen, leve de kinderbijslag!
En dat loopt op hoor. Want als je één kind hebt, krijg je maar € 271,- per kwartaal. Maar met 10 kids krijg je ineens € 404,- per kind per kwartaal!
De gristenunie wil graag dat vrouwen veel jongen, en dus belonen ze je met steeds hogere bedragen per extra kind. 4.000,- per kwartaal is dat! Wie wil er nu niet polygaam meer zijn? Dat verdient gewoon beter, zolang je maar niet trouwt!

Wat zeg je? Heeft het eigenlijk niks met kinderen te maken, niks met hippies die in vrije liefde geloven, maar is het om moslims te pesten?
Doen ze daarom niks tegen polygamie buiten het huwelijk, omdat moslims in hun beleving toch nooit samenwonen zonder te trouwen?
Ah, vind je dat? Nee hoor, dat geloof ik niet, zo achterbaks zijn VVD, CDA en CU toch niet! En racistisch nog veel minder! Ze hebben het goede met ons voor!
Het is gewoon omdat ze vrije liefde en polygamie buiten het huwelijk willen propageren, dat is veel logischer!

Blijft er toch nog één ding staan. Kunnen die seksisten eindelijk eens ophouden met het steeds over 1 man met meerdere vrouwen te hebben, of zelfs over het verschrikkelijke woord "veelwijverij"? Je bent zelf een wijf!
Dat zou je eens tegen mijn vriendinnen moeten zeggen, dat polygamie betekent dat zij alleen met mij mogen, en ik met iedereen. Ik denk dat je een knietje kan verwachten.

Zo, maar nu is het genoeg geweest, ik moet nog dringend wat verder dromen over al die kinderen met verschillende vrouwen, en het prachtige kasteeltje wat we van al die kinderbijslag gaan kopen om met zijn allen in te gaan hokken... Leve de gelijkberechtiging!

wo nov 19, 2008 1:23 am
Profiel WWW
Addicted

Bericht Re: Kamer wil einde aan kinderbijslag bij polygamie
:lol:

wo nov 19, 2008 4:43 pm
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ]