Het is nu wo jun 28, 2017 3:54 pm

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 begrijpen mannen 
Auteur Bericht
Addicted

Bericht 
ja iedereenn is anders, maar mensen uit verschillende groepen hebben OOk steeds weer overeenkomsten...zo uniek als we allemaal willen zijn, zijn we helemaal niet.

Mannen moeten van mij helemaal niks....ik vraag me NOGmaals alleen maar af of ze begrijpen wat het is om een vrouw te zijn en wat dat volgens hen inhoudt - not a very hard question I would think. You either do or you don't know and you either have an idea of being a woman entails or you don't.

Some people have character - other people are men

Who wants to live forever? ME!

wo mei 12, 2004 4:00 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
tonk schreef:
Maar hoe het is om vrouw te zijn, is toch voor iedere vrouw weer anders? Moeten die arme mannen ons allemaal begrijpen? :wink: Bovendien ervaar ik mijn eigen vrouwzijn ook niet altijd hetzelfde. Op de dagen per maand dat ik pijnlijk ongesteld ben, ervaar ik het bijvoorbeeld niet zo positief. En op de andere dagen van de maand ervaar ik mezelf vooral als mens, als persoon en niet in de 1e plaats als vrouw.

Op de manier die Xaviera bedoelt niet,lijkt me. Hoe kun je weten wat het is om bijv. verkracht te worden als je nooit verkracht bent?

do mei 13, 2004 1:02 pm
Profiel
Addicted

Bericht 
menno201 schreef:
tonk schreef:
Maar hoe het is om vrouw te zijn, is toch voor iedere vrouw weer anders? Moeten die arme mannen ons allemaal begrijpen? :wink: Bovendien ervaar ik mijn eigen vrouwzijn ook niet altijd hetzelfde. Op de dagen per maand dat ik pijnlijk ongesteld ben, ervaar ik het bijvoorbeeld niet zo positief. En op de andere dagen van de maand ervaar ik mezelf vooral als mens, als persoon en niet in de 1e plaats als vrouw.

Op de manier die Xaviera bedoelt niet,lijkt me. Hoe kun je weten wat het is om bijv. verkracht te worden als je nooit verkracht bent?

Daar gaat het ook niet om. Vrouwen hebben wel een (vaak onbewust) collectief bewustzijn dat ze op hun hoede laat zijn voor het gevaar verkracht te worden. Iedere vrouw zal daar weer op een andere manier mee omgaan. Maar ook iedere vrouw zal zich door dat bewustzijn dagelijks in haar handelen laten beinvloeden.

do mei 13, 2004 1:31 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
vooralsnog staat flipse op de eerste plaats en aangezien mannen van competitie houden zou dat de andere mannen toch tot 'actie' (brain action) aan moeten zetten!

do mei 13, 2004 9:53 pm
Profiel WWW
ere-allochtoon

Bericht 
Flipse staat op de eerste plaats? Ik ben twee keer aangerand en Flipse staat op de eerste plaats???!!!!
(Zo genoeg haantjes gedrag? ;) )

vr mei 14, 2004 2:44 am
Profiel WWW
Moderate Poster

Bericht 
Eerste plaats van wat?

vr mei 14, 2004 2:49 am
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
de pissing contest of course :)

za mei 22, 2004 1:52 am
Profiel WWW
Moderate Poster

Bericht 
Xaviera schreef:
vooralsnog staat flipse op de eerste plaats en aangezien mannen van competitie houden zou dat de andere mannen toch tot 'actie' (brain action) aan moeten zetten!

hahhahaaa xaviera .....goeie!! :D

ma mei 24, 2004 4:49 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
A rape occurs approximately once every eight minutes.

About 67% of all rapists are known by their victims in some way, only 33% are complete strangers.

Only 20% of rapes occur outdoors (on the street, in a park, etc.). Nearly 50% of rapes happen in the home of the victim or the rapist, and about 18% occur in cars.

93% of rapists assault women of their same race.

7-10% of all adult rape victims are male.

A 1983 study of first-year female college students found that 75% of them had experienced sexual aggression, most likely on a first date as a high school senior or a college freshman.

Approximately 1 in 4 women in college have been raped.

A Ms. Magazine National survey found that 38% of rape victims had been assaulted between the ages of 14 an 17.

In a study by Mary Koss on college campuses, 13% of men admitted to using violence to obtain sex. 27% used lesser degrees of physical and emotional force when their partner was unwilling to have sex with them.

10-14% of all married women have been raped by their husbands.

Rape is one of the most under-reported crimes in the United States. The FBI estimates that only about 1 in 10 rapes are ever reported to the police. Of those reported, only 50% of the rapists are apprehended. Probably less than 10% of them will be convicted.

di jul 06, 2004 7:51 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
'Verkrachting in Darfur oorlogswapen'

Uitgegeven: 19 juli 2004 11:24

RIJSWIJK - De massale verkrachtingen in de Sudanese provincie Darfur zijn in feite oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid, maar de internationale gemeenschap doet er te weinig tegen. Dat stelt mensenrechtenorganisatie Amnesty International in een maandag verschenen rapport.

Ondanks de groeiende aandacht voor de humanitaire ramp die zich in Darfur afspeelt en de belofte van de regering om de Janjawid-milities te ontwapenen, worden vrouwen en kinderen nog steeds niet beschermd, vindt Amnesty. In het rapport staan honderden getuigenissen. Daaruit maakt de organisatie op dat vrouwen en meisjes massaal worden verkracht, ontvoerd en ingezet als seksslaven. In vrijwel alle door Amnesty onderzochte aanvallen op dorpen was het regeringsleger direct betrokken bij dergelijke misdaden, of er getuige van.

Een vrouw stelt dat zij zes dagen lang vrijwel constant is verkracht door vijf tot zes mannen. Haar man kon dat niet verkroppen en heeft haar verlaten. In een ander dorp zijn vijftien vrouwen en meisjes in een hut gedreven waarna Janjawid-milities hun botten braken zodat ze niet konden vluchten. Daarna zijn ze dagenlang verkracht.

Sudan wordt al tientallen jaren geteisterd door een burgeroorlog tussen de Arabische, islamitische regering in het noorden en de zwarte, overwegend christelijke en animistische bevolking in het zuiden. Deze strijd eiste sinds 1983 ruim anderhalf miljoen mensenlevens.

Regering

De afgelopen tijd zijn de gewelddadigheden toegenomen. Arabische pro-regeringsmilities (Janjawid) vermoorden en verdrijven op grote schaal niet-Arabische bewoners. In de afgelopen maanden zijn naar schatting 30.000 doden gevallen en 1,2 miljoen mensen hun huizen ontvlucht. Ongeveer 200.000 Sudanezen zijn vertrokken naar het buurland Tsjaad. Amnesty houdt de regering van Sudan verantwoordelijk.

"Verkrachting heeft een verwoestend en blijvend effect op de gezondheid van vrouwen en meisjes", stelt de organisatie. Dat heeft weer gevolgen voor de economische en sociale situatie in een gebied en dat maakt de slachtoffers extra kwetsbaar. "Vrouwen en meisjes worden aangevallen, niet alleen om de vrouwen te verlagen, maar ook om ze te vernederen, straffen, beheersen, bang te maken en ontheemden, en om de gemeenschap waartoe ze behoren op zijn kop te zetten."

Internationale commissie

Amnesty International wil dat alle betrokken partijen stoppen met verkrachtingen en deze praktijken ook publiekelijk veroordelen. De milities moeten nu snel ontwapend en een internationale commissie moet zoeken naar bewijzen voor oorlogsmisdaden, misdaden tegen de menselijkheid en volkerenmoord, en andere schendingen van internationale verdragen.

ma jul 19, 2004 11:59 am
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
De internationale gemeenschap doet niet zo veel, omdat er geen olie zit of iets anders waardevols waar ze zelf wat aan hebben... :x :(

ma jul 19, 2004 12:43 pm
Profiel
Moderate Poster

Bericht 
Mannen worden vermoord, vrouwen worden verkracht. Het is weerzinwekkend en al zo oud als de mensheid. Weten mensen hoe het is om mens te zijn?

vr jul 23, 2004 10:08 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
moord is dood - ben je dood...verkrachting is levenslange marteling

za jul 24, 2004 11:51 am
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
Ik wil eigenlijk helemaal niet weten wat erger is. Persoonlijk drama is niet algemeen of objectief te duiden.

za jul 24, 2004 12:21 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
eens, maar dood is toch dood!

za jul 24, 2004 1:57 pm
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende