Het is nu do sep 21, 2017 2:24 pm

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
 Column Xaviera, weekbrief 1-11-03 
Auteur Bericht
Addicted

Bericht Column Xaviera, weekbrief 1-11-03
brrr
--------------------------------------------------------------------------------

Aan de winters van Nederland zal ik nooit echt wennen. Hoewel ik hier ben geboren en )voor het grootste deel) getogen, heb ik de Caribische voorkeur voor warmte toch in mijn genen meegekregen. Zelfs in de zomer hier in Nederland zijn er momenten dat ik het koud heb, maar de winter is elk jaar weer een marteling. Het lijkt wel alsof mijn centrale verwarming niet hoog genoeg kan (doe mij maar een kachel of een open haard, dan kan je pas ECHT stoken) en slapen doe ik met 3, soms 4 dekens.

Ook op kantoor is het elk jaar weer feest. Aangezien mijn interne barometer aangeeft dat het 8 graden is, maar die van mijn collega’s een graad of 20 aangeeft, gaat de verwarming op kantoor vaak zelfs uit. En daar zit ik dan achter mijn pc, met een trui aan en een jas en dan nog ben ik aan het bibberen.

Dat kou lijden is nog tot daaraan toe. Je went eraan. Zoals ze zeggen: “alles went, behalve een vent “. Maar de griep die uiteindelijk altijd het resultaat is van mijn kou kleumerij is veel moeilijker te accepteren. Bij de minste verandering van temperatuur ben ik weer aan het hoesten en het niezen. En het weer in Nederland is zo veranderlijk als het verhaal van Mabel Wisse Smith, dus de griepjes volgen elkaar redelijk snel op.

Gek genoeg (en gelukkig) ben ik verder nooit ziek. Ik ben nergens allergisch voor, heb nooit wat gebroken of in het ziekenhuis gelegen. Griep is de enige ‘ziekte’ die mij met enige regelmaat aan het bed kluistert.“Het is maar een griepje” denk je nu bij jezelf. Lekker belangrijk. Maar ik kan je vertellen dat griep geen geintje is. Dat niezen en dat snotteren is vervelend, maar de koorts is echt onuitstaanbaar. Een keer was mijn koorts zo hoog opgelopen dat ik begon te ijlen. Op zich was dat best leuk geef ik eerlijk toe. Ik ijlde namelijk dat ik een personage was uit een Nintendo spelletje. En in mijn ijlwereld was ik zo heldhaftig als wat. Maar zo slap als je je daarna voelt is niet normaal meer.

Ja ik weet het, ik zit te klagen over niks. Ik kan bijvoorbeeld ook gewoon naar een warmer land verhuizen. En ik kan er zo uit de losse pols eentje bedenken….Aruba. Maar hoewel ik vreselijk veel van Aruba hou, zou ik Nederland met z’n 4 seizoenen toch gaan missen. Kerst op Aruba is vreselijk gezellig, maar wanneer je bij het liedje ‘dreaming of a white christmas’wel heel erg hard moet dromen om je het voor de geest te halen, mist er toch iets op zo’n kerstavond. En ook de herfst heeft zo zijn charme, de bladeren die van de bomen vallen, de bruine kleuren van de natuur. Het is toch best romantisch.

Tja, kiezen tussen Aruba en Nederland lukt me toch nooit. Dus blijf ik maar doen wat ik altijd al deed. Een beetje heen en weer pendelen tussen mijn twee thuis-en en hopen dat de winter dit jaar mild blijft ( wel sneeuw met kerst graag).

Mijn eerste griepje begint langzaam al op te komen, maar ik ben ertegen gewapend dit jaar. Mijn kast staat bol van de anti grippine en vitamine. Wie weet versla ik de griep dit keer.

Xaviera

za nov 01, 2003 11:04 pm
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ]