Het is nu za sep 23, 2017 4:45 pm

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 MSN, can't live with it, can't live without it! 
Auteur Bericht
Moderate Poster

Bericht MSN, can't live with it, can't live without it!
Ik kijk uit het raam. Weer zo'n saaie saaie zaterdag die er aan zit te komen. Mijn vriendinnen hebben plannen voor vandaag, ikke niet. Ook thuis is iedereen druk bezig. Het is ramadan en vanavond krijgen we visite. Ik heb geen zin om beneden te gaan helpen. Er zijn toch al genoeg handen bezig met het voorbereiden van het eten.

Ik loop naar de trap, de trap die naar de zolder loopt. Daar staat onze pc. Het is een oud dingetje, maar het belangrijkste is aanwezig... en dat is INTERNET!

Nadat ik een kwartier heb gewacht tot mijn pc is opgestart, begin ik een beetje te surfen over het internet. Ik ga naar ilse en tik in: chatbox, marokko. En ik krijg een lijst met chatboxen. Menarachat zie ik staan. Ik klik het aan en kom in een chatbox. Een chatbox waar veelal Marokkanen uit Marokko op zitten.

"Salaam Naziha!" krijg ik te lezen nadat ik me aanmeldde. "Salaam Karim!" schrijf ik terug naar de jongen die me een warm welkom gaf. Ik raakte aan de chat met Karim.

Karim is 24 jaar en studeert in Marokko. Hij komt uit Casablanca en leeft daar min of meer een zorgeloos leventje. Zijn vader heeft een hoge functie in een goedlopend bedrijf en zijn moeder runt een apotheek. Niets te klagen dus, zou je denken. Maar Karim komt een beetje sipjes over bij mij.

"Malek a Karim" vraag ik hem. Wat is er met je? Het duurt even voor hij reageerd. Dan komt zijn verhaal: "Ik ben afgelopen zomer een hele leuke meid tegen het lijf gelopen." verteld hij. "Fadoua heet ze. Lange zwarte haren met krullen erin, donker bruine ogen waar je in verdrinkt. Een glimlach die een akker in de nacht op zou kunnen lichten. Ik ging elke dag met haar naar het strand. 's Avonds spraken we af bij de Mc op 3in Diab. Daar pakten we een terrasje en kocht ik Belgische wafels voor haar. Maar na 3 weken, moest ze weer naar Frankrijk. Daar woont ze namelijk."

Ik kreeg medelijden met Karim. Zo'n lieve jongen. Ik voegde hem toe aan mijn MSN en sprak hem dagelijks. Ik werd verslaafd aan het MSNen met Karim. Ik was zenuwachtig voordat ik mijn pc opstartte, alle 15 minuten lang!!! En dan sprak ik hem weer en was ik blij. Blij dat ik weer contact had met Karim. Ik vergat dat Karim zijn hartje bij Fadoua lag. Fadoua in Frankrijk. En mijn hartje lag intussen bij Karim. Karim uit Marokko.

Dagen, weken, maanden gingen voorbij en de zomer zat er weer aan te komen. Ik dacht maar aan ÉÉN ding.... KARIM ONTMOETEN! Mijn ouders zouden met de auto naar Marokko gaan. En aangezien ik nog geen vakantie had, zou ik wat later het vliegtuig pakken naar mijn thuisbasis... Casa. Ik stelde aan Karim voor dat hij mij van het vliegveld op zou halen. Hij ging accoord.

5 juli... "welcome ladies and gentlemen on board of Royal Air Maroc, flight 851 with destenation Casablanca..." galmde door de luidsprekers van het toestel. Ik vloog in een groot toestel, een boeing 747. Ik kreeg boven een plaatsje, stoelnummer 65a bij het raam. De deuren sloten, de brug ging eraf, het vliegtuig werd naar achteren geloodst. Het was zover!!! Over 3,5 uur zou ik Karim in levende lijven zien!!! Ik kwam tot rust toen het toestel van de grond was en ergens boven dit kikkerlandje zweefde. Een vrouw die naast me zat probeerde tevergeefs een gesprek met me aan te knopen, maar ik zat ergens anders met mijn gedachten. Ik zat al op het vliegveld van Mohammed V, in de armen van Karim. "Coffee or thea?" zegt een mevrouw tegen me in het gebroken engels. "La, shoukran a lella" zeg ik tegen haar. Heb geen zin in koffie of thee.

Het is zover... het toestel is geland en staat alweer bij de gate. Ik loop naar gierig snel naar beneden, want ik wil die lange rij voor zijn. Ik ben als tweede aan de beurt bij de douane. Een man met een grijze snor waar je u tegen zegt kijkt me aan. Dan neemt ie een kijkje in mijn paspoort. Dan weer naar mij. Ik word er ongeduldig van. Na 5 minuten op en neer te hebben gekeken zegt de man tegen mij: "mar7babik fbladkoum!" (welkom) en ik loop verder. Koffertje gepakt en ik loop de schuifdeuren door. Dan zie ik een bordje van karton met daarop gekrast: Naziha, mer7aba!

Karim staat daar met een brede glimlach. Ik loop naar hem toe en zeg heel koel: "Salaam Karim, bedankt dat je de moeite hebt genomen om me te halen." en geef hem 4 zoenen op zijn wangen. Van binnen sta ik te branden, ik sta in VUUR EN VLAM! Zou het te zien zijn op mijn wangen? Ik zeg gewoon dat het door de vlucht komt.

Ik schrijf verder als jullie dat willen, anders laat ik het hierbij!!!

xx, Banaantje

Quote by Banana :D

Wat kan degene in wiens gelaat de geliefde liefelijk glimlacht voor kwaads overkomen van de zure gezichten van anderen ?

Quote by Mister Butts

za nov 09, 2002 2:01 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
VERDER! VERDER! VERDER! VERDER!

Some people have character - other people are men

Who wants to live forever? ME!

za nov 09, 2002 2:04 pm
Profiel WWW
Moderate Poster

Bericht 
Zo, jij bent wel heel erg snel!!!

Wat kan degene in wiens gelaat de geliefde liefelijk glimlacht voor kwaads overkomen van de zure gezichten van anderen ?

Quote by Mister Butts

za nov 09, 2002 2:05 pm
Profiel WWW
Junior Lid

Bericht Ga door !!!
Ga alsjeblieft doorrrrrrrrrrr,

Jullie zijn getrouwd nu ?

za nov 09, 2002 2:08 pm
Profiel WWW
Moderate Poster

Bericht 
wao is dit fictie of non-fictie?
ga door meissie mn complimenten!

za nov 09, 2002 8:24 pm
Profiel WWW
Moderate Poster

Bericht 
Ga doooooooooorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

za nov 09, 2002 10:02 pm
Profiel WWW
Moderate Poster

Bericht 
Hier was ik gebleven:

Karim staat daar met een brede glimlach. Ik loop naar hem toe en zeg heel koel: "Salaam Karim, bedankt dat je de moeite hebt genomen om me te halen." en geef hem 4 zoenen op zijn wangen. Van binnen sta ik te branden, ik sta in VUUR EN VLAM! Zou het te zien zijn op mijn wangen? Ik zeg gewoon dat het door de vlucht komt.

En hier ga ik verder:

Na een rit van ongeveer 20 minuutjes komen we aan in Centre Ville van Casablanca. Ik ben kapot van de vlucht, maar laat me niet kennen. We besluiten om eerst ergens wat te gaan drinken voor hij me naar huis brengt. We gaan naar een cafeetje wat vlak bij de winkelstraat PRINCE ligt. Het café is verlicht met blauwe neonlichten en je kunt er met de trap omhoog. We besluiten om boven te gaan zitten, waar het wat rustiger is. Ik bestel een Jus d'Orange en hij een Hawaii. We praten over mijn vlucht en de voorbereiding van mijn vakantie, over zijn studie en over alles wat ons bezig houdt.

Als ik bezig ben met mijn derde Jus en hij met zijn verhaal, valt mijn oog op een dame die de trap op komt lopen. Ze heeft iets wat me bekend voorkomt. Zwart, krullend haar. Diepbruine ogen. En een heldere glimlach. Karim merkt dat ik niet meer zo geinteresseerd luister en kijkt ook haar kant op. Hij stopt zijn verhaal. Fadoua. Fadoua kwam binnen lopen met 3 andere meiden. Lachend en stralend zochten zij een tafel uit. Ik zie dat Fadoua niet in de gaten heeft dat Karim er ook zit.

Karim staat op en loopt naar haar toe. "Fadoua?" Fadoua kijkt op en schrikt een beetje van het feit dat Karim voor haar staat. "Karim... wat doe jij hier? Hoe is het? Met wie ben je hier???" Ze komt moeilijk uit haar woorden. En ze gaat verder: "Ja, sorry dat ik je niet heb laten weten dat ik er al ben. Ik weet dat ik je zou bellen, maar het is er even niet van gekomen. Ik heb hals over kop besloten om toch maar naar Marokko te komen en even te ontsnappen van France." "Geeft niet, meid" zegt Karim "ik ben al blij genoeg dat ik je zie!"

Karim lijkt van de kaart. Ik zit daar maar aan mijn tafeltje. Hij lijkt me te zijn vergeten. Na 5 minuten met haar gesproken te hebben lijkt het tot hem door te drinken dat ik er ook nog ben. Hij komt weer aan ons tafeltje zitten en zegt: "Naziha, weet je wie dat is? Dat is die ene meid waar ik je toen over heb verteld, Fadoua. Mijn grote liefde. Ik zie haar morgen bij het strand, waar we vorig jaar de zomer hebben doorgebracht!" Ik probeer zijn enthousiasme niet van hem af te nemen en probeer een glimlach op te zetten. "Leuk." komt er nog uit, maar meer heb ik niet te zeggen.

Ja ja, ik kijk wel ff wanneer ik weer verder ga met het verhaal. Ik ben namelijk moe en zou al lang in mijn bedje moeten liggen!!!

Bye bye!!!

Banaantje

Quote by Mister Butts

za nov 09, 2002 11:45 pm
Profiel WWW
Moderate Poster

Bericht 
Je bent gemeeeeeeeeennnnn :wink:

zo nov 10, 2002 12:17 am
Profiel WWW
Moderate Poster

Bericht 
Hier was ik gebleven:

Karim lijkt van de kaart. Ik zit daar maar aan mijn tafeltje. Hij lijkt me te zijn vergeten. Na 5 minuten met haar gesproken te hebben lijkt het tot hem door te drinken dat ik er ook nog ben. Hij komt weer aan ons tafeltje zitten en zegt: "Naziha, weet je wie dat is? Dat is die ene meid waar ik je toen over heb verteld, Fadoua. Mijn grote liefde. Ik zie haar morgen bij het strand, waar we vorig jaar de zomer hebben doorgebracht!" Ik probeer zijn enthousiasme niet van hem af te nemen en probeer een glimlach op te zetten. "Leuk." komt er nog uit, maar meer heb ik niet te zeggen.

Hier ga ik verder:

Karim brengt me naar huis. Maar hij zegt de hele weg helemaal niets tegen me. Hij zit met zijn gedachten bij die Fadoua, ik weet het zeker. Waarom kan ik niet gewoon blij voor hem zijn? Waarom heeft hij stiekem een plekje in mijn hart genomen. Waarom durf ik hem dat niet te vertellen? Waarom................

Na 15 minuten straatje in, straatje uit te hebben gereden, staan we voor het flatgebouw waar ik woon. Hay Mohamedi... gangsterbuurt. Ik zie de man van het winkeltje aandachtig kijken. Nieuwsgierig. Hij weet wie ik ben en kent mijn ouders. 'Wie is die jongeman met wie dat meisje uit Nederland is?' zal er op dit moment door zijn koppie gaan. Ik negeer het, zie morgen wel of hij er wat van heeft gezegd.

Karim trekt mijn koffertje uit zijn kofferbak en biedt me aan om hem voor me naar boven te tillen. Aangezien ik geen zin heb om het aan mijn ouders te verantwoorden, laat ik het aanbod varen en bedank hem voor de moeite. "Zie ik je snel weer" hoor ik hem zeggen. "Ik bel je wel als ik uitgerust ben." zeg ik tegen hem. Met 4 kussen neem ik afscheid van hem. Ik trek de deur open en loop de trappen op van het trappenhuis. 'Waarom' gaat er door mijn hoofd. Waarom wil hij me wel snel weer zien, maar hij is gek op die andere meid. Ik ben in de war. Hevig in de war. WAAROM?!

De volgende dag...

Ik word wakker en denk maar aan 1 ding. Karim heeft vandaag een rendez vous met zijn grote liefde, Fadoua. Ik baal als een stekker en denk aan allerlei manieren om hun afspraakje te dwarsbomen. Zal ik zeggen dat ik heel erg graag ergens heen wil en dat niemand met me mee kan gaan? Nee... Of dat ik... nee, doe maar niet. Ik weet het! :idea: Ik ga ook gewoon naar het strand. Alleen. En als ik hem daar tegen kom, dan laat ie me heus niet in mijn uppie zitten en dan MOET ie me wel uitnodigen om bij hun te gaan zitten!!! En heel toevallig weet ik waar en hoe laat ze af hebben gesproken!!!

Ik pak mijn mooiste bikini uit de kast en daarbij mijn mooiste strandjurkje. Ik smeer mijn benen in met olie, zodat ze een mooie glans hebben en doe nonchalant mijn haren los. Nu nog wat lipgloss voor the finishing touch en KLAAR! Mijn tas is ingepakt en mijn portomonnaie is ook genoeg gevuld voor een leuk dagje strand. Ik zeg mijn ouders gedag en loop het huis uit. Na 7 trappen ben ik eindelijk beneden. "Taxiiiiiiii" roep ik terwijl ik mijn hand opsteek. Een kleine rode taxi stopt voor mijn neus en ik stap in. "Fin a lalla?" vraagt de chauffeur me. "3ain Diab, a goeia" Ain Diab is waar ik moet zijn. La Cote. Met veel lawaai rijdt het klein, rode 206je weg, richting La Cote, richting Karim.

"Dertien dirham" zegt de man. Ik betaal hem en stap uit. Heerlijk!!! Zon, zee, strand! Ik sta ongeveer 25 meter van de plek waar ze af hebben gesproken. En ik zie niemand, helemaal niemand. In de brandende zon wacht ik 15 minuten. Nog steeds niemand. Weer 15 minuten. Niemand. Ik besluit om ergens een flesje drinken te halen, want mijn lichaam snakt naar verkoeling! Ik loop naar een stand waar ze koele dranken verkopen en koop een flesje fanta lemon. Ik draai mijn hoofd en zie in een flits een bekend gezicht. Het stapt in een diamantzwarte mercedes. Het is...

Ik ga in de loop van de dag weer verder, kindertjes. Eerst ff eten! O nee, mag niet! Eerst ff deze teringbende opruimen!!!

Buubye!

Quote by Mister Butts

zo nov 10, 2002 1:59 pm
Profiel WWW
Bericht 
GIRLFRIEND; GA DOOR MET JE VERHAAL!!!! I LAF IT

zo nov 10, 2002 2:08 pm
Moderate Poster

Bericht 
Je MOET het afmaken vandaag hoor :lol: Ik slaap anders niet vann8

zo nov 10, 2002 2:35 pm
Profiel WWW
Moderate Poster

Bericht 
abax schreef:
Je MOET het afmaken vandaag hoor :lol: Ik slaap anders niet vann8

Nou nou, overdrijven is ook een vak, hoor! :D Maar ben blij dat jullie het leuk vinden!

Quote by Mister Butts

zo nov 10, 2002 2:50 pm
Profiel WWW
Moderate Poster

Bericht 
Hier ben ik gebleven"

"Dertien dirham" zegt de man. Ik betaal hem en stap uit. Heerlijk!!! Zon, zee, strand! Ik sta ongeveer 25 meter van de plek waar ze af hebben gesproken. En ik zie niemand, helemaal niemand. In de brandende zon wacht ik 15 minuten. Nog steeds niemand. Weer 15 minuten. Niemand. Ik besluit om ergens een flesje drinken te halen, want mijn lichaam snakt naar verkoeling! Ik loop naar een stand waar ze koele dranken verkopen en koop een flesje fanta lemon. Ik draai mijn hoofd en zie in een flits een bekend gezicht. Het stapt in een diamantzwarte mercedes. Het is...

En hier ga ik verder:

Nee, ik denk dat ik het niet goed zag. Het leek wel Fadoua die in die auto stapte. Maar Fadoua heeft een rendez vous met Karim. Misschien dat ik op de verkeerde plek stond, ofzo. Of ik heb me vergist in de tijd. Teleurgesteld loop ik naar Miami, het o zo bekende zwembad aan de kust. Ik betaal de entree en zoek een afgelegen plaats uit. Een plaats waar ik ff tot mezelf kan komen. Waar ik even na kan denken over wat ik nou eigenlijk wil. Ik weet dat het antwoord klaar ligt. Het antwoord is: KARIM! Maar hoe moet het tot hem doordringen? Ik weet het niet. Misschien is het niet mouktab voor mij, not ment to be! Ik lig nu op mijn zonnebedje met de zon recht boven mij en begin langzaam in de duffen. Ik begin in slaap te vallen... en begin te dromen...

Ik droom dat ik aankom op het vliegveld. Nadat ik mijn koffers heb gepakt en de schuifdeuren uitloop, zie ik een mooie jongen staan met een brede glimlach. Hij houdt een kartonnen bordje vast waarom staat: 'Welcome belle Naziha'. Ik glimlach en loop naar hem toe: "Karim?" vraag ik hem. "Oui" zegt ie en hij geeft me op elke wang 2 zoenen. Hij pakt mijn koffer en laadt het in zijn auto. Hij neemt me mee naar La Cote, de kust, waar we op het terras van een chique hotel gaan zitten. Hij zegt lieve woorden tegen me en laat me blozen. Dan pakt hij mijn hand vast en geeft me een kus op de rug van mijn hand. Met zijn bruingrijze ogen kijkt hij me aan en zegt helemaal niets! Van binnen brand ik. Ik heb het er warm van gekregen. Dan wordt ik wakker!

Doordat ik in de zon lag, heb ik het erg warm gekregen van de zon. Ik neem een duikje in het zwembad. Mijn gedachten blijven bij die droom. De droom over de dag dat hij me op haalde van het vliegveld, een dag ZONDER Fadoua! Maar helaas is het enkel een droom. Na eventjes in het zwembad te hebben gedobberd, besluit ik om toch maar richting huis te gaan. Ik zit daar maar in mijn eentje en de jongens zijn daar best wel vervelend. Ik trek mijn strandjurkje weer aan, doe mijn slippertjes weer aan mijn voetjes, pak mijn tas en loop richting de trap van de uitgang.

Weer zie ik die zelfde zwarte Mercedes langsrijden, met een man en een dame erin. Het zou makkelijk Fadoua kunnen zijn, gaat er door mijn gedachten. Maar dan kom ik weer terug bij de werkelijkheid: Fadoua is met Karim. Zij wel, ik niet.

Ik houd een kleine, rode taxi aan. Zoals ik vanmorgen ook deed. Ik stap in de rode 206 en zeg tegen de chauffeur dat ie me naar Hay Mohamedi moet brengen. Hij zegt nog iets vaags tegen me, maar ik versta hem niet goed en ga er ook niet op in. Bij het huis aangekomen betaal ik de chauffeur zijn 16 dirham, even vraag ik me af of hij heeft omgereden. Maar ik besluit ook daar niet verder op in de gaan. Laat hem maar, denk ik.

"Al Hollandia!" hoor ik uit het winkeltje komen. Ik voel me aangesproken en kijk de winkel in. "Kom eens even!" roept ie. Ik loop de winkel in en vraag hem wat er is. "Die jongeman met wie je gisteren was" begint ie. O nee, gaan we dat weer krijgen. Bemoeizuchtige mensen. "Hij vroeg me" gaat ie verder "of ik dit aan je wou geven." Hij geeft me een enveloppe waar mijn initialen op staan. N.Z. Naziha Zhar. Van binnen maak ik een sprong van blijdschap. Ik bedank de man van het winkeltje en loop met een glimlach naar boven. Ik open het pas als ik boven ben, want mijn ouders mogen het niet zien. ALs ik binnen kom, zie ik dat het huis helemaal leeg is. Er is niemand thuis. Dat maakt me nog een klein beetje blijer, want dat kan ik in rust mijn brief lezen. Ik maak de brief open en lees:

Naziha,

Ja ja, kindertjes. Misschien vanavond, misschien morgen. Jullie zien wel wanneer ik verder ga!

Bye bye!

Banaantje

Quote by Mister Butts

zo nov 10, 2002 3:16 pm
Profiel WWW
Bericht 
Ga nou door girl.. je zou gister na goede tijden al door gaan! maar nee hoor! :x

di nov 12, 2002 11:14 am
Moderator

Bericht 
leuk verhaal ik w8 zeker op je vervolg

ps is het waargebeurd??

xxxxx mimi

di nov 12, 2002 12:23 pm
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende