Het is nu wo sep 20, 2017 1:09 pm

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
 Zie hier, ik sta aan je graf 
Auteur Bericht
Bericht Zie hier, ik sta aan je graf
Zie hier ik sta aan je graf.
Een schaamte omarmt mijn lichaam. Je graf heb ik zo verwaarloosd, net zoals ik het met jou heb gedaan.
Toen en dus nu ook, heb ik geen enkel moeite gedaan om je die eer te bewijzen, die je verdiende. Over doden niets dan goeds zeggen ze wel eens. Een boodschap die vaak als mosterd na de maaltijd komt en alleen dient om je eigen geweten te sussen. Je niet te laten geloven dat je fout bent geweest en dat je een goede vriend was. Al is het alleen maar om de buitenwereld van deze onwaarheid deel te laten worden.
Zelfs op zo

do okt 24, 2002 11:08 pm
Directeur feestcomite
Directeur feestcomite

Bericht Re: Zie hier, ik sta aan je graf
Anonymous schreef:
Zie hier ik sta aan je graf.
Een schaamte omarmt mijn lichaam. Je graf heb ik zo verwaarloosd, net zoals ik het met jou heb gedaan.
Toen en dus nu ook, heb ik geen enkel moeite gedaan om je die eer te bewijzen, die je verdiende. Over doden niets dan goeds zeggen ze wel eens. Een boodschap die vaak als mosterd na de maaltijd komt en alleen dient om je eigen geweten te sussen. Je niet te laten geloven dat je fout bent geweest en dat je een goede vriend was. Al is het alleen maar om de buitenwereld van deze onwaarheid deel te laten worden.
Zelfs op zo’n moment van diepe rouw, indien deze uit het hart ontsprongen is, verliest het van
de behoefte van een mens om zijn eigen ik , zijn zelfgecreëerde goedheid, ten tonele te spreiden.
Nee mijn allerliefste,
ja ik durft dit woord nu wel te zeggen al is het met een diep gevoel van zelfschaamte. Ik heb je nooit de eer bewezen en ook al zegt mijn hart het me nu met nog meer drang, ik weet dat ik je weer zal teleurstellen. Ik durf geen belofte meer uit te spreken, woorden te gebruiken die ik, een waardeloos persoon in jouw nu gesloten ogen, toch niet zal kunnen respecteren.

Vergeef me, zou ik je haast willen smeken, maar zou je me nu nog geloven?
Zou het waar zijn dat, indien je berouw toont, God je alles vergeeft? Doe jij het dan ook?
Na alles wat ik je aangedaan heb?
Ik sta hier nu voor je. Ik kan je niet eens meer zien, heb niet eens de moeite genomen je begrafenis bij te wonen. Hoe kan ik nu nog een eigenwaarde koesteren. Hoe zou ik je in de ogen kunnen kijken, zonder mijn ogen neer te slaan en als een aangeschoten dier, me te verbergen, opdat je ogen niet mijn ziel zouden doen ontbranden?
Hoe kan ik nog iets voor je doen?
Ik kan me nog goed herinneren hoe alles begon, die ene dag op de markt.
Jij die zo in mijn armen viel als een godsgeschenk…..

Wordt vervolgd

Had even mijn naam er niet bijstaan...

do okt 24, 2002 11:10 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
hey clooney

ga verder dan :D

Some people have character - other people are men

Who wants to live forever? ME!

vr okt 25, 2002 9:21 pm
Profiel WWW
Directeur feestcomite
Directeur feestcomite

Bericht 
Safira75 schreef:
hey clooney

ga verder dan :D

Heb je dan vergeten dat ik maar twee vingers heb???
Tenminste voor het typen dan??? :wink:
Ik typ me hier sufff :cry:

van het weekend!!!
eerst maar even wat moed indrinken vanvond laat!! :drunk:

vr okt 25, 2002 9:28 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
hahah GOED idee
:D

vr okt 25, 2002 9:34 pm
Profiel WWW
Directeur feestcomite
Directeur feestcomite

Bericht 
Zoals elke markt betaamd was er deze dag weer volop leven te bemerken.
De invloeden van de verschillende culturen heeft met de markt het zijne gedaan.
Een mengelmoes van gebakken vis en loempia geuren bereikten mij.
Ik had eigenlijk geen reden om vandaag op de markt te zijn. Maar net als iedere zaterdag ben ik erheen gegaan om gewoon alles te aanschouwen, om de gezelligheid even te proeven.
Op het naast de markt gelegen plein, met fontein bevindt zich een grandcafe die hoogtij viert tijdens deze drukte.
Prachtig is hij zeker niet ingericht, zelfs hier een daar ontwaar ik verf die van de muur afschilfert. Het meubilair is ook niet in de laatste jaren vervangen, maar slechts weinigen die zich hieraan storen. Zoals elke dag was het vandaag weer erg druk en bijna onmogelijk om een plaats te bemachtigen, vooral als je alleen bent.

Gelukkig zag ik een vriend van me aan een tafeltje in de hoek zitten. Half verscholen in de schaduw van de enige boom die het terras rijk is.
Hij zat echter niet alleen, naast hem was een jongeman die ik niet kende. Hij had een getinte huid en een lichte baard. Zo’n baard die je na enkele dagen niet scheren krijgt en die voor een nonchalante look zorgt.
Op het moment dat deze gedachten door mijn hoofd gingen werd ik door hun ook bemerkt. Met een simpel handgebaar werd ik aan de tafel uitgenodigd.
De mijn onbekende man stelde zich voor als Peter. Hij bleek een oude bekende van Ibrahim, mijn vriend te zijn. Ze hadden elkaar echter al jaren niet gezien en door toeval waren ze weer tot elkaar gekomen.
Peter was in onze stad slechts op bezoek bij een vriend die later zou verschijnen.
Het gesprek ging alle kanten op, van eenvoudig geklets over onze stad tot de politiek en natuurlijk ook het thema vrouwen.

Deze dag dat de markt zo levendig was, bracht natuurlijk ook het vrouwelijk schoon
in beweging. Met ouders, in kleine groepjes of met vriendinnen liepen ze allemaal lang s de marktkraampjes en bekeken de uitgestalde goederen.
Na enkele drankjes genuttigd te hebben kwam het gesprek wat meer op gang en werden er enkele privé onderwerpen aangehaald.
Peter had al diverse biertjes op en zoals het met alcohol gesteld is, het tast ook je spreekvermogen aan. Het gesprek begon steeds onzinnigere onderwerpen te bevatten en ik probeerde mij ook op een manier te verontschuldigen en proberen weg te komen.
Op het moment dat ik weg wou gaan begon Peter over zijn eigenlijk plan van zijn bezoek aan onze stad.
Hij was op zoek naar een pand, het liefst een met veel parkeerruimte, net buiten de stad gelegen.

Net op het moment dat hij de inhoudelijk details zou gaan voorleggen werden we gestoord door een mannenstem. Het was de vriend van Peter die eraan kwam. In zijn kielzog verscheen een mooie jonge vrouw die schuchter naar de grond keek.
Mijn blik werd zodanig door haar vastgehouden dat ik de uitgestoken arm van de nieuweling niet eens opmerkte.
Na nogmaals mijn naam gehoord te hebben keek ik de nieuweling aan.
Hij zag er trendy gekleed uit, met een kort leren jas en een dikke gouden ketting om zijn nek. Twee dingen die me gelijk opvielen. Ik kende dit soort types wel, veel blabla maar weinig inhoud.
Na enkele stoelen erbij getrokken te hebben stelde hij zich aan ons voor. Zijn naam was Ivan.
Hij was van oorsprong uit Rusland maar woonde al een geruime tijd hier.
De jonge vrouw die met hem was, stelde zich voor maar gaf ons geen hand.
Haar naam was Nadia.
Haar uiterlijk intrigeerde mij zodanig dat het grootste gedeelte van het gesprek aan me voorbij ging. Ik kon haar niet thuisbrengen, was zijn nou Nederlands, Oost-Europees of van Arabische afkomst?
Ik kon niet zeggen wat me bij haar het meeste aantrok. Waren het de diepbruine ogen, tot het zwarte aan toe, of was het haar slanke lichaam dat zo goed en modieus bedekt was.
Om haar niet al te openbaar aan te gapen probeerde ik me in het gesprek te mengen.

Ivan, die ik eigelijk al gelijk tot een onguur type had bestempeld, bleek tot mijn verbazing ,uitstekend Nederlands te spreken en nog belangrijker, hij deed dat op een hoogst zakelijke en gemotiveerde manier. Slechts zelden hoorde ik hem grapjes maken of een onzinnig iets zeggen.
Nadia, zei niets, keek ons ook niet aan. Dit zal ons ongetwijfeld ook onbewust beïnvloed hebben, daar wij haar ook geen vragen stelden.
Ondertussen waren Ivan en Peter in een diep gesprek verzonken waarbij wij niet meer betrokken werden. Hun zacht spreken werd afgewisseld door heftige gebaren, zonder dat Ibrahim en ik begrepen wat het onderwerp was.
Opeens stond Ivan op en in zijn kielzog Nadia, zonder dat hij haar iets gezegd had.
Na een simpel knikje naar ons toe, verdwenen zij in de menigte op de markt.

Peter zat er in gedachten verzonken bij en zei enkele minuten niets.
Het rare aan deze situatie was dat noch Ibrahim noch ik hem iets vroegen.
Na enkele minuten begon hij zelf te spreken. We merkte aan zijn stem dat hij ergens door
geraakt was, dat er iets niet meer klopte. De alcohol scheen ineens uit zijn bloed verdwenen te zijn en zijn welbespraaktheid was ver te zoeken.
Het gesprek begon eigenlijk gelijk over Ivan. Kort vertelde Peter ons wanner hij hem ontmoet had en wat de reden voor dit bezoek was.
Ongevraagd werden wij betrokken in een gesprek dat ik liever niet wilde voeren.
Ivan bleek eigenaar te zijn van enkele genotshuizen, een woord dat Peter met een vreemde bijklank uitsprak.
We hoefden geen verder uitleg over zijn bezigheden, die waren voor ons gelijk duidelijk.
Peter ging echter verder, zonder naar ons te kijken vertelde hij ons dingen die voor de politie ook hoogst interessant zouden zijn.
En Nadia, wat was haar rol?? Het was een retorische vraag van Peter zelf. Het antwoord volgde snel.
Nadia was Ivan’s nieuwste meisje. Net “geïntroduceerd” als de vriendin van Ivan.
Zonder elkaar aan te kijken wisten we wat dit betekende. Doch Peter ging verder en vertelde ons over de zaken van Ivan, alsof wij in hetzelfde circuit zaten en bekend waren met de inhoud. Nu werd ook duidelijk wat de reden van Peter was om onze stad te bezoeken.
Hij had de opdracht gekregen een pand te vinden die geschikt zou zijn voor de uitbreiding van Ivan’s imperium. En daarvoor hoopte hij op de hulp van Ibrahim.
Deze had enkele panden in zijn bezit en kon hem misschien helpen.
Ibrahim keek verwonderd, niet wetend wat hierop te antwoorden. De panden die hij bezat waren winkelpanden die allen verhuurd waren en niets met duistere praktijken te maken hadden.

Opeen verscheen Ivan weer op het terras, we keken opgeschrikt naar hem op, alsof we schuld bekenden dat we over hem aan het praten waren. Nadia stond achter hem. Deze keer bemerkte ik echter iets vreemds, ze keek nog dieper naar beneden, maar met haar linkerhand veegde ze iets weg uit haar ogen, en weer. Ze was aan het huilen….

zo okt 27, 2002 12:24 am
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
:!:

zo nov 03, 2002 10:55 pm
Profiel WWW
Junior Lid

Bericht 
hey, goed verhaal sjors, ik heb het nog niet helemaal gelezen, maar het eerste stuk bevalt me wel, hoewel ik persoonlijk weinig waarde hecht aan begrafenissen en graf bezoek enzo,

:woehoe3:

wo apr 23, 2003 1:28 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
ja maar clooney is van de site verdwenen :S Ik zal hem binnenkort 's een beriggie sturen dat ie een come back mot maken!

wo apr 23, 2003 1:35 pm
Profiel WWW
Junior Lid

Bericht 
Xaviera schreef:
ja maar clooney is van de site verdwenen :S Ik zal hem binnenkort 's een beriggie sturen dat ie een come back mot maken!

oh, nou ja, complimentje voor niks gemaakt.....

wo apr 23, 2003 1:53 pm
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]