Het is nu wo apr 26, 2017 9:28 pm

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
 Trouwen. 
Auteur Bericht
Moderate Poster

Bericht Trouwen.
Trouwen.

Een eeuwige verbintenis lijkt de prioriteit bij ons marokkanen. Bijna elke conversatie die wordt gevoerd eindigd of begint wel met het woord trouwen.

Zo heb ik verschillende dialogen kunnen volgen betreft deze trend. De één wil vijf verschillende klederdrachten, de ander wil er buikdanseressen bij, er was er zelfs één die haar entree te paard waagde.

Velen van de marokkaanse diva’s zijn verkikkert op glitter en glamour. Ze zijn dan ook al jaren van te voor bezig met het plannen van een origineel huwelijk. Zulke dames beschikken over een script waar zij zelf de eindredacteur van zijn.

Voor mij lijkt het vooral een marteling om elvendertig maal te moeten paraderen door de feestzaal zodat men gekeurd kan worden door mensen die uiteindelijk het vlees te taai vinden en de koffie is te lauw mevrouw...
Ook al ging men rond met een plateau vol met geld dan zou men misschien nog de vraag durven stellen: “Komt u nog eens rond?”

Her en der vraag ik mezelf af wat er na afloop bij de awarduitreiking van de marokkaanse versie “The wedding planning” gaat geschieden. Zou die passie voor de laatste en nieuwste stiksels voor traditionele klederen aangeboren zijn of zou die spontaan opkomen na het tekenen van dit boterbriefje, net zoals de grote hobby goud en parels verzamelen?

Vele trouwers hechten zo veel belang aan de vormgeving dat de inhoud een bijzaak word. Als ik de scripts even doorlees en de films van deze spraakmakende producers bekijk dan kan ik één enkel ding aan mijn medemensen meegeven. Een gouden tip voor een huwelijk. Doe alstublieft aan voorhuwelijkssparen en wees niet naief of te gierig om te informeren bij uw instelling naar nahuwelijkssparen, het schijnt dat de scheiding veel meer kostend is.

Op zich heb ik helemaal niks tegen het trouwen, alleen kan ik niet teren dat dit woordt te vaak uit haar waarde word gehaald.

Trouwen is de keuze die men maakt om de eenzaamheid te breken en om met twee in plaats van alleen door het leven te gaan. Zomaar trouwen om te trouwen daar kan men naar mijn gedacht geen toekomst op bouwen. Trouwen is meer dan een wanabee a Holywoodstar for a evening...

Sophia laaroussi.

do jan 23, 2003 10:52 am
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ]