Het is nu zo okt 22, 2017 6:36 am

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
 De NMBS, elke dag een beetje reizen... 
Auteur Bericht
Moderate Poster

Bericht De NMBS, elke dag een beetje reizen...
Zo luidt de bekende NMBS slogan, die de werkende mensen zou moeten aanmoedigen om zich met de trein te verplaatsen van en naar hun werk. Reizend naar Brussel terwijl u een krant leest of nog lekker kunnen verder slapen lijkt een luxe. U hoeft zich niet te stressen voor files en evenmin om een parkeerplaats te vinden. Bovendien beloofd de NMBS elke dag een beetje avontuur. Persoonlijk ondervind ik dit niet als luxueus.

Het onaangename aan deze reis en avontuurlijke bedoeling is het feit dat ik gek wordt van het steeds te moeten wachten in de kou, de attractietoestellen die meer dan eens met een vertraging aangekondigd worden en nu en dan geanulleerd worden. De routine die zich afspeelt op zulke machines daar heb ik een grootste hekel aan. Elke morgend driftig op zoek gaan naar een zitplaats noem ik geen luxe.

Wat ook serieus op mijn systeem kan werken bij deze rijdende Walibi is het tekort aan lieve grijze mensen. De conducteurs van de NMBS zijn over het algemeen zeer arrogant en grijze muizen die lijken hun werk met tegenzin te vervullen. Misschien is het wel te wijten aan hun grijze uniforms of misschien moesten deze wel een eed afleggen bij het tekenen van hun contract dat ze trouw en plechtig zweren aan de grijze wereld.

Het gebeurt zelfs dat men moet afstappen en dat de grijze deuren helemaal tegenwerken en niet open willen. Zo is men verplicht mee te reizen vol avontuur naar de volgende stad en o wee als u zich in een zulke situatie van uw takken durft te maken dan loopt u het risico dat u op grijze agressieve manier aangepakt kan worden door één van die grijze muizen.

’s Avonds valt deze tocht nog wel mee maar ’s morgends zonder koffie lijkt het een overlevingstocht zonder einde. Als men uiteindelijk na verschillende voetkrampen een zitplaats kan bemachtigen dan moet men zien te overleven aan de geur die vastzit in de lucht die men moet inademen. Ik kan u niet direkt een vergelijkbare geur opnoemen omdat ik er zelf nog niet goed uit ben. Ik vernderstel dat het een aroma van ochtendadem, okselzweet, vethaardamp, frietjesgeur en de andere geuringrediënten zijn mij nog vreemd.

Sinds gisteren heb ik een automatisme gekweekt. Bij het instappen in de avontuurmachine blokeert mijn neusademhaling en schakelt die over naar de mondademhaling. Al twee dagen lijkt het aardig te lukken zonder enig probleem.

Volgens mij gaat er een serieus deel van ons abonnement naar het reclamebureau altijd een beetje reizen... In plaats van de mensen foefjes wijs te maken zouden ze beter enkele survivertips op de abonnementen drukken, zo weten de reizigers op z’n minst dat ze voor onaangename verassingen kunnen te komen staan. Ze hadden mij beter gevraagd om de slogan te ontwerpen, zo’n direkte eerlijke zin... De NMBS elke dag een beetje merde.

Sophia Laaroussi.

di nov 19, 2002 12:21 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
hahahahah
mooi verhaal!
En het doet me sterk denken aan de NS hier in Nederland :)

ZOu het dan een internationale afspraak zijn?? :)

Some people have character - other people are men

Who wants to live forever? ME!

di nov 19, 2002 12:27 pm
Profiel WWW
Moderate Poster

Bericht 
Xaviera schreef:
hahahahah
mooi verhaal!
En het doet me sterk denken aan de NS hier in Nederland :)

ZOu het dan een internationale afspraak zijn?? :)

Dank u saf.
wie weet zeg, zo'n complot. wees grijs blijf grijs...maar bij jullie zien ze blauw dacht ik.
groeten

di nov 19, 2002 12:39 pm
Profiel WWW
Junior Lid

Bericht 
Gelukkig weten we nu tenminste dat de NS niet de enige is die het zo slecht doet.

wo nov 20, 2002 2:30 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
Verkopen, daar gaat het om. Omzet, Winst, Geld, Meer, Nog Meer.

vr apr 18, 2003 3:24 pm
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ]