Het is nu do aug 24, 2017 5:04 am

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Bakken? 
Auteur Bericht
Moderator

Bericht Bakken?
Goh, ja.... Wie heeft er nog lekkere recepten voor cakes? Ik vind cake-bakken wel een goede hobby voor me, kan ik gelijk wat gaan doen aan mijn lijn.

Koekjes en taarten zijn ook welkom,..... Dussuh, dames en heren, bombardeer dit vol. Ik zal er ook wat neerzetten, en liever alleen dingen die je zelf ook gemaakt hebt, dus niet regelrecht van internet, want dat geloof ik niet altijd..... Stel je voor dat het gif is ofzo, alles kan tegenwoordig....

NL-girl

wo sep 11, 2002 10:14 pm
Profiel WWW
Moderator

Bericht 
Hier komen ze dan.....

Laatst bijgewerkt door NL-girl op wo sep 11, 2002 10:26 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

wo sep 11, 2002 10:19 pm
Profiel WWW
Moderator

Bericht 
Bananencake

Ingredienten:
cakevorm inhoud van 1 liter
75 gram blue band
blue band voor de vorm
125 gram lichtbruine basterdsuiker
mespunt zout, desgewenst 1 flinke theelepel
gemberpoeder
2 eieren
1 grote rijpe banaan
3 eetlepels geraspte kokos
225 gram zelfrijzend bakmeel
2 eetlepels melk
poedersuiker om te bestrooien

Bereiden:
Verwarm de oven voor op 180 graden. Bestrijk de vorm met blue band en bekleed de bodem en de lange kanten met een velletje bakpapier om het storten te vergemakkelijken. Klop de blue band, de suiker, het zout en desgewenst het gemberpoeder met de mixer of in de foodprocessor tot een lich en luchtig mengsel. Meng er een voor een de eieren door. Prak de gepelde banaan met de kokos fijn met een vork en meng door het botermengsel. Spatel er de gezeefde bloem en de melk door. Schep het beslag in de vorm en laat de cake in 1 uur tot 75 minuten gaar en goudbruin bakken. Laat de cake 10 minuten in de vorm afkoelen en stort hem op een rooster om verder af te koelen. Bestrooi voor het serveren met poedersuiker.

Bereidingstijd:
Circa 15 minuten + circa 75 minuten oventijd

Voedingswaarde per persoon:
eiwit 2 g
vet 5 g
koolhydraten 16 g
kcal(kj) 117(491)

wo sep 11, 2002 10:20 pm
Profiel WWW
Moderator

Bericht 
L’HALUA DIAL SMID (GRIESMEELKOEKJES)

6 eieren

400 g poedersuiker

4 eetlepels olie

6 eetlepels blue band

1 zakje bakpoeder

5 g vanillesuiker

1 kg tarwegriesmeel

oranjebloesemwater

suiker

De eieren luchtig opkloppen. Geleidelijk aan de poedersuiker erdoor kloppen en pas ophouden als er een bijna witte massa is ontstaan. Vier eetlepels blue band smelten en de blue band samen met de olie door het eiermengsel roeren. Bakpoeder en vanillesuiker vermengen en er eveneens door roeren. Vervolgens al roerend de griesmeel toevoegen, zodat er uiteindelijk een zacht deeg ontstaat.

De handen met wat oranjebloesemwater vochtig maken en van het deeg balletjes ter grootte van een walnoot maken. Deze balletjes in wat suiker plat duwen en de koekjes met de gesuikerde kant naar boven op een ingevet bakblik leggen. Voor voldoende onderlinge afstand zorgen, omdat de koekjes tijdens het bakken uitlopen (ik hield een 1 grote koek over... Ze lopen echt uit). een oven voorverwarmen op 160 ºC en de koekjes hierin ongeveer 20 minuten bakken.

Voor 50 stuks (wel errug veel, ja!)

land : Marokko

gerechtsoort : gebak

wo sep 11, 2002 10:22 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
ik kan alleen maar een ei bakken:

je gaat nar Ah

Koopt een pak scharreleiren...
Gaat weer naar huis
Ruimt je keuken op
Pakt een koekepan
Doet er wat blue band in
wacht tot het gesmolten is
Bdenkt dan opeens dat je het ei er nog bij moet doen
doet het viuur weer uit
breekt het eitje in een kommetje
klutst het...

doet het vuur weer aan

je rent naar de huiskamer...GTST

vergeet je ei...
je ruikt een brandlucht...
rent weer naar de keuken
draait je ei om

gooit het vuur uit (is nu heet genoeg om de andere kant zonder vuur te bakken)

enne
voila
eitje!

Some people have character - other people are men

Who wants to live forever? ME!

wo sep 11, 2002 10:33 pm
Profiel WWW
Moderator

Bericht Tip......
wat altijd lekker is door een cake is een paar eetleps creme fraiche word de cake nog lekkerder

mimi

xxxxx mimi

do sep 12, 2002 11:26 am
Profiel WWW
Happy poster

Bericht 
HEY!! Die bananencake lijkt me wel lekker!! Ga ik een keer proberen te maken (niet dat het zal slagen... daarom zeg ik ook PROBEREN!!). :D

do sep 19, 2002 4:04 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
Tifah schreef:
HEY!! Die bananencake lijkt me wel lekker!! Ga ik een keer proberen te maken (niet dat het zal slagen... daarom zeg ik ook PROBEREN!!). :D

hey kunnen we zaterdag maken voor ontbijt!!!

JAHAAAAA ik heb ook een oven!!:D:D

Some people have character - other people are men

Who wants to live forever? ME!

do sep 19, 2002 4:07 pm
Profiel WWW
Happy poster

Bericht 
Safira75 schreef:
Tifah schreef:

hey kunnen we zaterdag maken voor ontbijt!!!

JAHAAAAA ik heb ook een oven!!:D:D

Jaaaaaja, zodat jullie me kunnen uitlachen!! Trutjes! :x
Weet je wat... JIJ mag het proberen!! *grinnik* Of nee... nog beter... Miss Banana!! hahaha :P

Dan mag ik een deuk liggen. :D:D:D

do sep 19, 2002 4:32 pm
Profiel WWW
Moderate Poster

Bericht 
Ik bak regelmatig deze brownies. Iedereen vindt ze om te smullen.

250gr. roomboter/margarine
8 ruime eetlepels cacao
6 eieren
½ theelepel zout
500gr (lichtbruine) basterd suiker
150gr bloem

Smelt de blue band au bain marie. Voeg de cacao toe en tot er geen klontjes meer zijn. Haal het mengsel van het vuur en laat even afkoelen. Klop de eieren met het zout in een kom met (staaf)mixer tot flink schuimen. Mix er daarna geleidelijk de suiker door tot een romig beslag ontstaat. Mix het boter-met-cacao mengsel erdoor. Schep de gezeefde bloem er met de hand doorheen. Gebruik bijvoorbeeld een ovenschaal van 23-30 cm om het beslag in te gieten. Bekleed de bovenkant met aluminiumfolie. Bak 60 minuten in een voorverwarmde oven op 180 graden. De cake moet vooral niet te droog worden. De brownies horen een beetje zompig te blijven.
Snijd de cake in brokken=brownies.

Gehakte nootjes erdoor doen is ook erg lekker.
Ik heb ook een keer rozijnen geprobeerd, maar dan moet je wel zorgen dat er nergens een rozijn aan de buitenkant zit. Die smaken anders vies aangebrand.

vr sep 20, 2002 8:42 pm
Profiel WWW
Moderate Poster

Bericht 
Ik bak regelmatig deze brownies. Iedereen vindt ze om te smullen.

250gr. roomboter/margarine
8 ruime eetlepels cacao
6 eieren
½ theelepel zout
500gr (lichtbruine) basterd suiker
150gr bloem

Smelt de blue band au bain marie. Voeg de cacao toe en tot er geen klontjes meer zijn. Haal het mengsel van het vuur en laat even afkoelen. Klop de eieren met het zout in een kom met (staaf)mixer tot flink schuimen. Mix er daarna geleidelijk de suiker door tot een romig beslag ontstaat. Mix het boter-met-cacao mengsel erdoor. Schep de gezeefde bloem er met de hand doorheen. Gebruik bijvoorbeeld een ovenschaal van 23-30 cm om het beslag in te gieten. Bekleed de bovenkant met aluminiumfolie. Bak 60 minuten in een voorverwarmde oven op 180 graden. De cake moet vooral niet te droog worden. De brownies horen een beetje zompig te blijven.
Snijd de cake in brokken=brownies.

Gehakte nootjes erdoor doen is ook erg lekker.
Ik heb ook een keer rozijnen geprobeerd, maar dan moet je wel zorgen dat er nergens een rozijn aan de buitenkant zit. Die smaken anders vies aangebrand.

vr sep 20, 2002 8:43 pm
Profiel WWW
Moderate Poster

Bericht 
Afbeelding

2 weken terug gemaakt.... geen goed idee als je op dieet bent. Zal de recepten vd week wel even opschrijven als ik wakker ben ;)

vr nov 01, 2002 5:10 am
Profiel ICQ WWW
Moderate Poster

Bericht 
Wat ik zelf vaak maak is Marmercake, ook erg lekker en niet moeilijk, want het is een jkwestie van mengen, je schuift het in de over en dan hoef je niks meer te doen... :)

Ingrediënten
250 gr blue band op kamertemperatuur (+ blue band of margarine om de vorm in te vetten)
250 gr bloem (+ bloem om de vorm te bestuiven)
250 gr kristalsuiker
2 zakjes Dr. Oetker bourbon vanillesuiker
1/2 zakje Dr. Oetker backin bakpoeder
5 eieren
2 eetlepels cacaopoeder (mag ook iets meer zijn, naar smaak)
1 eetlepel melk
mespunt zout

Materiaal
(staaf)mixer
cakevorm ca. 28 cm

Verwarm de over voor op 180°. Vet de cakevorm in en bestuif deze met bloem.

Klop de blue band met de kristalsuikeren de vanillesuiker in een mengkom schuimig. Voeg de eieren één voor één al roerend toe, gevolgd door het zout. Zeef de bloem en de bakpoeder boven een aparte kom en voeg lepelsgewijs aan het boter-suikermengsel toe. Schep tweederde deel van het beslag in de cakevorm.

Roer de cacaopoeder en de melk tot een papje en meng dit door de rest van het beslag. Schep het chocoladebeslag in een streep over het lichte beslag en maak met een vork spiraalbewegingen zodat een marmereffect ontstaat.

Bak de marmercake onder in de oven in ca. 55 minuten gaar en goudbruin, ff in de gaten houden!

Afbeelding

do jan 09, 2003 4:27 pm
Profiel YIM WWW
Addicted

Bericht Choco cake
Doe door je gewone cake recept 200 gram geraspte chocola (puur). en 100 gram gebroken stukjes melk chocolade.

Voor de topping smelt je 100 gram melkchocolade, klein beetje melk, 1 schep oplos koffie, 1 schep chocomelk poeder. Doe dit over de cake heen samen met een paar walnoten.

Laat dit 1 nachtje in de koeling staan en SMULLEN...
(ik krijg er honger van)

Let op: hij is wel HEAVY ;)

do jan 09, 2003 4:41 pm
Profiel WWW
Moderate Poster

Bericht 
Hier krijg ik hongerrrrrr van :)

do jan 09, 2003 11:35 pm
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende