Het is nu zo okt 22, 2017 4:44 am

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
 Zesde boek Harry Potter binnenkort verkrijgbaar 
Auteur Bericht
Addicted

Bericht Zesde boek Harry Potter binnenkort verkrijgbaar
AMSTERDAM - Het wereldwijde megasucces van Harry Potter blijft voortduren: in de nacht van vrijdag 15 op zaterdag 16 juli 2005, om exact 01.00 uur, zal J.K. Rowling's langverwachte zesde boek in het Engels verschijnen. Om de verwachte stormloop in goede banen te leiden, gaan de deuren van Waterstone's English Bookshop in Amsterdam aan de Kalverstraat om precies middernacht open opdat de talloze Harry-Potter-fans zo snel mogelijk hun exemplaar kunnen bemachtigen.

Naar verwachting zullen honderden gegadigden in de nachtelijke uurtjes in de rij staan. Bij de verschijning van de laatste Harry Potter in 2003 hebben zo'n 300 fans waaronder veel kinderen en hun ouders, zich voor de deur van Waterstone's English Bookshop in de rij aangesloten.

Hoogst waarschijnlijk zal de toeloop nu nóg groter zijn, zeker als men uitgaat van de meer dan 400 reserveringen die reeds zijn binnengekomen.

Helen Mason van Waterstone's in Amsterdam: 'In 2003 waren we enorm verrast door het grote aantal mensen dat op het exacte tijdstip van de verschijning hun boek is komen ophalen. Nu verwachten we een nog grotere toeloop en daarom zorgen we voor nog meer feestelijke activiteiten'

Waterstone's gaat zaterdag 16 juli om 7 uur 's ochtends opnieuw open voor bezoekers die niet eerder konden komen.

'Harry Potter and the Half-Blood Prince' of 'Harry Potter en de Halfbloedprins' zal tot in het najaar alleen in het Engels verkrijgbaar zijn.

Auteur J.K.Rowling heeft nog niet veel losgelaten over het nieuwe verhaal. Wel heeft zij bevestigd dat de 'Halfbloedprins' niet Harry Potter en ook niet Lord Voldemort is.

's Werelds miljoenen Harry-Potter-fans zullen dus nog tot 16 juli hun geduld moeten bewaren...

za jun 25, 2005 8:00 pm
Profiel WWW
Addicted

Ik heb nog geen van die boeken gelezen, laat staan een film gezien. Maar zijn die verhalen nou echt zo geweldig?

za jun 25, 2005 8:01 pm
Profiel WWW
Addicted

ja, dat zijn ze echt!

Some people have character - other people are men

Who wants to live forever? ME!

za jun 25, 2005 11:16 pm
Profiel WWW
Addicted

Harry Potter rulez. De magie, de karakters (herken me vooral in Hermione en Ron, wat minder in Harry), de avonturen en die misselijke figuren die je het liefst zou willen wurgen.

Dat laatste is misschien nog wel het meest speciale, er zijn heel weinig schrijvers die iemand zo kunnen beschrijven dat je diegene het allerergste toewenst. Behalve in de Harry Potter boeken heb ik dat alleen eerder gehad bij Roald Dahls boeken.

Ik zal nog wel extra geduld nodig hebben, want ik wil niet teveel gewicht in m'n koffer.... Maar heel misschien kan ik 'm lenen van iemand hier.

ma jun 27, 2005 9:21 am
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ]