Het is nu za nov 18, 2017 6:35 am

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
 Zaaddonor 
Auteur Bericht
Addicted

Bericht Zaaddonor
Deze vraag is tweeledig, voor de mannen en vrouwen.

Stel je bent vrouw, partner en kinderloos en gaat qua leeftijd richting de 40. Je wilt dolgraag kinderen en gaat je zorgen maken omdat de biologische klok die langzaam maar gestaag doortikt. Zou je dan overwegen om via een donorvader een kind te krijgen? Waarom wel, waarom niet?

Voor de mannen, zou jij je zaad voor een donorvader constructie lenen?

za aug 27, 2005 4:51 pm
Profiel WWW
ere-allochtoon

Bericht Zaaddonor
Mijn zaad 'uitlenen' heb ik nog niet gedaan, maar ik zou er niet zoveel moeite mee hebben.

Als ik een vrouw zou zijn zou ik het lastiger vinden. Wie is die vent, is hij wel mijn type, past het kind wat uit hem en mij voortkomt wel bij mij?

Als ik een vent zou zijn met zaad wat niet werkt, met een vrouw waarmee ik kinderen wil, werd het nog gecompliceerder. Geen kinderen, dat is niet fijn. Verschrikkelijk ingewikkeld gedoe met IVF enzo, als dat überhaupt zou werken, is niet fijn. Kinderen hebben met een ander zijn genen, dat gaat nog. Maar geen kinderen krijgen met jouw genen, dat is kut... ik zou het best fijn vinden om het idee te hebben dat er nog iets van mij rest nadat ik pleite ben, zeg maar.

Lastig hoor.

ma aug 29, 2005 2:59 am
Profiel WWW
Happy poster

Bericht Zaaddonor
Ik denk zelf dat ik er wel problemen mee zou hebben... Het is toch voor de helft je eigen vlees en bloed wat er na 9 maanden op de wereld bijkomt... en ik zou dan wel willen weten hoe het zo'n kind vergaat..

ma aug 29, 2005 7:44 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht Zaaddonor
Dat is voor zover ik weet tegenwoordig wettelijk geregeld. Anoniem doneren kan niet meer. Zodat de mogelijkheid niet denkbeeldig is dat er na 20 jaar een vreemde jongen of meisje voor de deur staat die papa tegen je zegt.

ma aug 29, 2005 7:56 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht Zaaddonor
Dat is mogelijk, maar een KID kind kan zelf beslissen of hij/zij dat wil of niet. Dus de donor moet dat maar afwachten. Er zullen namelijk ook KID kinderen zijn die daar geen behoefte aan hebben.

di aug 30, 2005 11:21 am
Profiel
Wannabe

Bericht Zaaddonor
Als zaad- en bloeddonor moet ik toch reageren. Ik geeft me toch een goed gevoel om mensen te kunnen helpen en ik ben me ervan bewust dat er ooit misschien onbekende kinderen op de stoep staan.
Zelf zie ik dat niet als een probleem en mijn vrouw en kinderen ook niet. :fishy1:

zo jan 14, 2007 10:59 pm
Profiel WWW
ere-allochtoon

Bericht 
Hey Limboman, leuk dat je er bent!
Ben je al lang zaaddonor?

Ik ben intussen gevraagd als zaaddonor. Door een bekende, die ook graag wil dat ik een kleine vaderrol op me neem. Dus dat is toch een ander verhaal dan het gewone zaaddonorschap. Ben nog erg aan het twijfelen...

ma jan 15, 2007 12:14 pm
Profiel WWW

Bericht Re: Zaaddonor
Ik ben Bas en ik ben nieuw.

Al googlend op dit forum aangekomen. En dat inspireert me tot een reactie voor iedere geïnteresseerde. Wat laat als ik zo naar de datums kijk, maar het kan niet anders.

Misschien is een voorzichtige waarschuwing toch wel op zijn plaats voor iemand die erover denkt donor te worden. Hoe raar het óók kan uitpakken met een zaaddonor las ik namelijk hier: www.dnadonor.tk

En dat is andere koek, zeg!
=====================================================
Flipse schreef:
Deze vraag is tweeledig, voor de mannen en vrouwen.

Stel je bent vrouw, partner en kinderloos en gaat qua leeftijd richting de 40. Je wilt dolgraag kinderen en gaat je zorgen maken omdat de biologische klok die langzaam maar gestaag doortikt. Zou je dan overwegen om via een donorvader een kind te krijgen? Waarom wel, waarom niet?

Voor de mannen, zou jij je zaad voor een donorvader constructie lenen?

za jan 23, 2010 12:48 pm
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ]