Het is nu ma mei 01, 2017 12:28 am

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
 Goodbye from heaven 
Auteur Bericht
ere-allochtoon

Bericht Goodbye from heaven
Goodbye from heaven is een online dienst waarop je een boodschap kunt achterlaten voor na je dood. Je kunt kiezen of die boodschap aan bepaalde personen wordt vrijgegeven of aan iedereen. Ik stuitte er toevallig op. Af en toe zoek ik op een gek woord, in dit geval op goodbye, en dan kom je soms grappige dingen tegen.
Of het in dit geval grappig was, weet ik zo net nog niet. Dit is de eerste tekst die ik tegen kwam, van iemand die in 2006 is overleden. Een knappe vrouw op de foto, jong nog.
De tekst die ze nalaat:

Citaat:
Dag lieve Fer
Misschien wist je het onbewust al ... misschien ook niet. Destijds leek het alsof ons uitelkaargaan voor jou een donderslag bij heldere hemel was. Ik zweer het je, ik heb je nooit willen kwetsen. Ik kon gewoon niet anders. Elke dag dat ik in de spiegel keek walgde ik van de leugen die ik mezelf voorloog.

Dus: ik ben LESBISCH!!! God, wat zou ik nu graag de uitdrukking op je gezicht willen zien terwijl ik dit opschrijf. Maar ... er is nog meer. Zit je goed op je stoel? Ik ben verliefd op je zus. Volgens mij valt zij ook op vrouwen. Zo ja, dan hoop ik dat ze eerder uit de kast komt dan ik ...

Liefs,

Minke

Misschien is ethiek niet iets wat met mensen te maken heeft, misschien is het een contaminatie, mensen en ethiek...

Zeker als ik nog eens goed kijk. Je kunt ook een videoboodschap van Minke aanklikken. Dat werkt echter niet. Je krijgt een tekst te zien:

Citaat:
Videoboodschap is niet zichtbaar bij voorbeeldprofiel

Bah, wat zijn de meeste mensen toch verschrikkelijk eng.

http://www.goodbyefromheaven.nl/

za aug 30, 2008 5:22 am
Profiel WWW
Addicted

Bericht Re: Goodbye from heaven
Volgens mij zijn al die publieke profielen gewoon fake. Daarbij lijkt de site een regelrechte mislukking. Dat moet ook wel want het concept rammelt aan alle kanten. Hoe komen zij er bv achter dat iemand overleden is? En bij een niet publiek profiel, hoe komen jou nabestaanden op de site? In b.v. tien jaar veranderd er veel, mensen krijgen andere mailadressen, verhuizen etc. De kans dat jou nagedachtenis nooit iemand zal bereiken is naar mijn idee 99%.

za aug 30, 2008 11:45 am
Profiel WWW
ere-allochtoon

Bericht Re: Goodbye from heaven
ja, dat de profielen nep zijn is ook wat ik wilde zeggen met dat laatste citaat. Maar dat iemand zo'n concept denkt te kunnen verkopen met dergelijke teksten maakt het niet minder ziek.
Je hebt gelukkig helemaal gelijk: het is een bedrijfsconcept van nul.

za aug 30, 2008 2:48 pm
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ]