Het is nu di apr 25, 2017 10:45 am

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 atomen bestaan uit ruimteschepen 
Auteur Bericht
Addicted

Bericht Re: atomen bestaan uit ruimteschepen
Evolutie is gericht op overleven, dus ruimtevaart is vrij logisch en een heel goed idee. De natuur zit wonderbaarlijk inelkaar, ook de atomen. Om zoiets te maken is intelligentie nodig. Daar zijn we het wel over eens. Maar welk intelligent wezen gaat nou speciale rondjes vliegen in een ruimteschip om zo bij te dragen aan het ontstaan van een veel grotere wereld die hij/zij niet ziet? De meeste mensen geloven sowieso niet in die theorie en als ze dan door toeval de juiste rondjes moeten vliegen, is het statistisch gezien vrijwel onmogelijk dat dat ergens toe gaat leiden. En het heeft dan ook niets meer te maken met intelligentie...

ma aug 14, 2006 7:25 pm
Profiel
Addicted

Wat wij god noemen is naar mijn idee een primitieve manier om onze gemeenschappelijke intelligentie, wat wij aan kennis en intelligentie uitwisselen en ontwikkelen, een naam te geven. Met het voortschrijden van onze gemeenschappelijke intelligentie veranderd dat godsbeeld. We hoeven steeds minder toe te schrijven aan een ongrijpbaar goddelijk wezen omdat we wetenschappelijke verklaringingen vinden. Daarbij geloof ik graag dat onze aarde niet op zich staat. Vanuit de materie waar levende wezens op aarde zijn ontstaan zullen vast ook levensvormen elders in het onmetelijke heelal zijn ontsproten. En ook sluit ik niet uit dat ons heelal een spreekwoordelijke molecuul is in de wrat op de teen van een in een andere dimensie levend wezen. Wat dat betreft is onze kennis maar zeer beperkt. Zo'n ruimteschepen theorie vind ik in dat kader veel te simplistisch.

ma aug 14, 2006 8:20 pm
Profiel WWW
Wannabe

Ik heb het altijd facinerend gevonden hoe door techniek steeds meer onze plaats verkleind wordt omdat het laat zien hoe klein onze aarde in het heelal is; ook is het evenzeer zo apart dat naarmate men in de micro wereld duikt steeds weer opnieuw bouwstenen van de bouwstenen vindt.Het einde van beide is nog niet in zicht en alleen al daarom zou het mooi en ergens ook logisch zijn, als die beide uiteindes elkaar ergens zouden raken......

zo jan 14, 2007 10:19 pm
Profiel WWW
Junior Lid

Japjongetje schreef:
...en we hebben er weer één die aan het zwaaien is met een op 'Scientology Church' gebaseerde wartaal... Is het niet genoeg om gewoon te geloven in een hogere macht?
WAAROM MOETEN ATOMEN UIT RUIMTESCHEPEN BESTAAN?

Het moeten ruimteschepen zijn omdat wij ook in de toekomst het heelal vol gaan bouwen met ruimteschepen en dan sluit onze eigen toekomst aan op de microkosmos, want dan komt het heelal als een doorlopend evolutionair systeem in elkaar te zitten.... want ons ruimtevaartheelal wordt dan een herhaling van de ruimtevaartcultuur in de microkosmos......(dwz zij zijn daar al verder ontwikkeld dan wij )......en kun je ook meteen verklaren hoe ons lichaam zo subliem kan functioneren, dwz dat gebeurt niet door toeval, maar door de super-intelligentie van de microwezens.

.......zoals de kinderen het leven van de ouders herhalen, zo herhalen wij het leven van de microwezens.
Daarom bouwen wij een ruimtevaartcultuur omdat die al in de microkosmos bestaat.
Of omgekeerd: omdat wij een ruimtevaartcultuur gaan bouwen, moet die al in de microkosmos bestaan.

De microkosmos is geen lagere wereld, maar een hogere wereld, die wij gaan nabouwen.

vr nov 21, 2008 7:42 pm
Profiel WWW
Junior Lid

Flipse schreef:
Eeen beetje meer respect japjongetje. We hebben hier wel van doen met de here, ik bedoel harrie jezus himself!
zo is het, dus hou je in.................... :mrgreen:

Ik ben van mening de wedergeboren Jezus te zijn, en wel omdat:
1 - ik altijd al het gevoel heb gehad Jezus te zijn.
2 - omdat ik heb gedroomd dat ik eens God zal zien.
3 - omdat ik met mijn atoomtheorie het bestaan van God kan bewijzen.
(En welke religie kan dat?)
4 - omdat ik een nieuwe bijbel heb geschreven.
5 - en omdat ik ook in een historische analyse vanuit de bijbel kan beredeneren dat ik Jezus moet zijn.
Dwz mijn idee volgt logisch op het verhaal van Jezus.
Al kan ik hierin niet alles met uitsluitende eenduidigheid verklaren om de doodeenvoudige reden dat de toekomst nu eenmaal niet volledig uit het verleden verklaard kan worden.

vr nov 21, 2008 7:46 pm
Profiel WWW
Junior Lid

menno201 schreef:
Evolutie is gericht op overleven, dus ruimtevaart is vrij logisch en een heel goed idee. De natuur zit wonderbaarlijk inelkaar, ook de atomen. Om zoiets te maken is intelligentie nodig. Daar zijn we het wel over eens. Maar welk intelligent wezen gaat nou speciale rondjes vliegen in een ruimteschip om zo bij te dragen aan het ontstaan van een veel grotere wereld die hij/zij niet ziet?
onze aarde doet ook niks anders dan rondjes draaien en daar heeft ook nog nooit iemand over geklaagd.
Citaat:
De meeste mensen geloven sowieso niet in die theorie en als ze dan door toeval de juiste rondjes moeten vliegen, is het statistisch gezien vrijwel onmogelijk dat dat ergens toe gaat leiden. En het heeft dan ook niets meer te maken met intelligentie...
niet toeval, maar de logica bepaalt wat de juiste rondjes zijn en ook waar het naar toe is gegaan, namelijk naar de opbouw van ons heelal en de evolutie van het leven............ :)

vr nov 21, 2008 7:51 pm
Profiel WWW
Addicted

Jeetje Harrie, je bent na twee jaar eindelijk uit het gekkenhuis ontslagen, gefeliciteerd man :D

vr nov 21, 2008 8:19 pm
Profiel WWW
Junior Lid

Flipse schreef:
Jeetje Harrie, je bent na twee jaar eindelijk uit het gekkenhuis ontslagen, gefeliciteerd man :D
dank je wel: en hoe is het jou vergaan in de onderwereld?

za nov 22, 2008 12:06 am
Profiel WWW
Addicted

harriechristus schreef:
Flipse schreef:

Nu Holleeder vast zit moet iemand dat gat vullen nietwaar :wink:

za nov 22, 2008 2:24 pm
Profiel WWW
Junior Lid

Flipse schreef:
harriechristus schreef:
Flipse schreef:

Nu Holleeder vast zit moet iemand dat gat vullen nietwaar :wink:
Oké, daar zit wel wat in, want want wat zou God zijn zonder de duivel?
En een echte duivel kent God, dus verdiep je maar ijverig in mijn atoomtheorie......... :vuur:

za nov 22, 2008 4:11 pm
Profiel WWW
Junior Lid

Flipse schreef:
Wat wij god noemen is naar mijn idee een primitieve manier om onze gemeenschappelijke intelligentie, wat wij aan kennis en intelligentie uitwisselen en ontwikkelen, een naam te geven.
Oké, maar het is ook nog meer dan dat, want het is het besef dat er ook nog iets meer moet zijn dan alleen wijzelf.........een hogere macht die het heelal en onszelf geschapen heeft.
Citaat:
Met het voortschrijden van onze gemeenschappelijke intelligentie veranderd dat godsbeeld. We hoeven steeds minder toe te schrijven aan een ongrijpbaar goddelijk wezen omdat we wetenschappelijke verklaringingen vinden.
helaas deugen die wetenschappelijke verklaringen niet helemaal.
Citaat:
Daarbij geloof ik graag dat onze aarde niet op zich staat. Vanuit de materie waar levende wezens op aarde zijn ontstaan zullen vast ook levensvormen elders in het onmetelijke heelal zijn ontsproten.
ten eerste is het nogal zwak om het leven uit de dode natuur te willen verklaren...........want hoe kan het hogere uit het lagere voortkomen? ....... en toeval is geen goeie verklaring.............maar wel is het waar dat er ongetwijfeld nog wel meer leven in het heelal zal zijn..................maar vooral in de microkosmos
Citaat:
En ook sluit ik niet uit dat ons heelal een spreekwoordelijke molecuul is in de wrat op de teen van een in een andere dimensie levend wezen. Wat dat betreft is onze kennis maar zeer beperkt. Zo'n ruimteschepen theorie vind ik in dat kader veel te simplistisch.
Neen: mijn ruimteschiptheorie is zeker helemaal niet simplistisch, maar een zeer diepzinnig logisch systeem.
En pas in de toekomst gaan we macroreuzen bouwen en hebben we de kans in de wrat van een macroreus te komen wonen.

za nov 22, 2008 4:18 pm
Profiel WWW
Junior Lid

WAAROM MOETEN ATOMEN UIT RUIMTESCHEPEN BESTAAN?

Het moeten ruimteschepen zijn omdat wij ook in de toekomst het heelal vol gaan bouwen met ruimteschepen en dan sluit onze eigen toekomst aan op de microkosmos, want dan komt het heelal als een doorlopend evolutionair systeem in elkaar te zitten.... want ons ruimtevaartheelal wordt dan een herhaling van de ruimtevaartcultuur in de microkosmos......(dwz zij zijn daar al verder ontwikkeld dan wij )......en kun je ook meteen verklaren hoe ons lichaam zo subliem kan functioneren, dwz dat gebeurt niet door toeval, maar door de super-intelligentie van de microwezens.

.......zoals de kinderen het leven van de ouders herhalen, zo herhalen wij het leven van de microwezens.
Daarom bouwen wij een ruimtevaartcultuur omdat die al in de microkosmos bestaat.
Of omgekeerd: omdat wij een ruimtevaartcultuur gaan bouwen, moet die al in de microkosmos bestaan.

De microkosmos is geen lagere wereld, maar een hogere wereld, die wij gaan nabouwen.

za nov 29, 2008 4:45 pm
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2