Het is nu zo apr 30, 2017 3:06 am

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
 Broer en zus 
Auteur Bericht
Addicted

Bericht Broer en zus
Straf voor broer en zus met vier kinderen

LEIPZIG - Een broer en zus uit Duitsland zijn donderdag veroordeeld wegens incest. Zij zetten samen vier kinderen op de wereld. De 28-jarige Patrick S. moet 2,5 jaar de cel in, zijn 21-jarige zus Susan K. komt een jaar onder toezicht van de Duitse kinderbescherming. Dat meldden Duitse media donderdag.

Moet dat bij wet verboden zijn, broers en zussen die kinderen krijgen met elkaar? Waarom wel of niet?

Some people have character - other people are men

Who wants to live forever? ME!

do nov 10, 2005 10:17 pm
Profiel WWW
Junior Lid

Bericht Broer en zus
Ja, ik vind van wel. Negen van de tien keer komen er zwaar gehandicapte kinderen ter wereld. Van mij mogen ze best met elkaar naar bed gaan, desnoods trouwen, maar het lijkt me goed dat er een wet is die kinderen krijgen verbiedt.

EN DAT IS HET OOK

Loesje

do nov 10, 2005 11:52 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht Broer en zus
Zwaar gehandicapt is volgens mij schromelijk overdreven. Licht verstandelijk gehandicapten kunnen en mogen samen ook kinderen krijgen. En dat worden doorgaans ook geen intellectuele bobo's...

vr nov 11, 2005 1:16 am
Profiel WWW
Junior Lid

Bericht Broer en zus
Hm, het lijkt me idd overdreven, van dat zwaar gehandicapt. Ik heb op internet alleen artikelen kunnen vinden over een (veel) grotere kans op erferlijke ziekten en sowieso een zwakkere gezondheid. Ik heb altijd begrepen dat er echt geen normale kinderen uit voort zouden kunnen komen. Sorry!

Bij (licht) verstandelijk gehandicapten vind ik het helemaal niet raar dat ze kinderen mogen krijgen. Het syndroom van Down bijvoorbeeld is bijna nooit erfelijk (96% las ik ergens).

Anyway, ik blijf er bij dat het verstandig is die wet te behouden.

EN DAT IS HET OOK

Loesje

vr nov 11, 2005 2:28 am
Profiel WWW
Addicted

Bericht Broer en zus
vergeleken met het "gewone" risico op mis-kids scheelt het maar 4% ofzo. Lijkt me weinig reden voor een verbod. Kanker is erfelijker.... Die mensen dan ook maar verbieden kids te krijgen?
Wie zijn wij om dat te verbieden? Vooal als het dus om 2 volwassenen gaat. Ja wij vinden het niks. Maar vinden we het niks omdát het verboden is ?

Some people have character - other people are men

Who wants to live forever? ME!

vr nov 11, 2005 12:46 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht Re: Broer en zus
Flipse schreef:
Zwaar gehandicapt is volgens mij schromelijk overdreven. Licht verstandelijk gehandicapten kunnen en mogen samen ook kinderen krijgen. En dat worden doorgaans ook geen intellectuele bobo's...

Ja en daarbij kun je ook vraagtekens plaatsen. Overigens kan het best dat daar gezonde kinderen uit ontstaan met een normale intelligentie. Zit je met ouders die jou niet goed kunnen opvoeden/verzorgen.

Verder is er het duidelijk grote risico op erfelijke handicaps. Als je daarvan weet en toch je zin op een biologisch eigen kind doordrijft vind ik dat misdadig.

vr nov 11, 2005 1:58 pm
Profiel
Wannabe

als beide volwassen zijn is het hun eigen keuze, niet die van de staat. Als het gaat om de verwachte,hogere kans op diverse ziektes bij de kinderen.....dan weet ik nog wel een paar situaties waarin het verboden zou moeten zijn om kinderen te krijgen.
http://www.erfelijkheid.nl/zwangerworden/pdf/8.pdf

zo jan 14, 2007 9:25 pm
Profiel WWW
Wannabe

Ik vraag me wel af waarom hij de cel in moet en zij niet? Lijkt wel discriminatie! :?:

zo jan 14, 2007 9:26 pm
Profiel WWW
ere-allochtoon

Bericht 
Ah joh, zij moet natuurlijk voor de kinderen zorgen, mannen kunnen dat immers niet, en bovendien zal die kerel wel het intitiatief hebben genomen...

Lijkt er sterk op dat je gelijk hebt!

Ik ken trouwens een stel wat vrijwel in dezelfde situatie zit. Dat wil zeggen, ze zijn geen biologische broer en zus (en hebben ook al geen kinderen). Maar psychisch is het wel hetzelfde.
Zij is een joods kind wat haar ouders aan de kampen is verloren, en werd als drie jarige geadopteerd door een Nederlands gezin. Ze trouwde met haar aangenomen broer.

Het lijkt me wel heel raar om iets te krijgen met degene die voelt als je broer of zus. Het gaat toch niet alleen om inteelt en eventueel gehandicapte kinderen. Het heeft ook iets van het verbod wat we kennen op relaties tussen docenten en leerlingen, hulpverleners en cliënten. Veel broers en zussen hebben een verschil in macht, bijvoorbeeld doordat de één ouder is. Bovendien, wat doe je als het uit gaat? Zeker als je nog thuis woont... Of als je een nieuwe vlam tegenkomt, die vraagt naar je ex?
Ik denk dat het taboe niet helemaal onterecht is, al lijkt gevangenisstraf me zoals gebruikelijk de slechtst denkbare oplossing.

Evengoed, met dat stel dat ik kende ging het verder heel erg goed. Ze bleven levenslang bij elkaar. (Hij is intussen overleden).

ma jan 15, 2007 12:28 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
Met mijn oudere zus heb ik niet het idee dat er een machtverschil is, maar ben toch blij dat we gewoon broer en zus zijn :)

Het taboe is vanwege de inteelt-risico's wel terrecht, maar ze hadden het ook anders kunnen doen: met een donor of adoptie hadden ze zonder inteelt-risico kinderen kunnen krijgen.

do jan 18, 2007 6:32 pm
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]