Het is nu za mei 27, 2017 11:23 pm

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
 Kleuter (4) betast leerlingen basisschool 
Auteur Bericht
ere-allochtoon

Bericht Kleuter (4) betast leerlingen basisschool
Kleuter (4) betast leerlingen basisschool
Uitgegeven: 9 juli 2009 13:10
Laatst gewijzigd: 9 juli 2009 13:10

AMSTERDAM - Op basisschool Het Baken in Veenendaal is opschudding ontstaan, nadat een jongetje van vier seksuele handelingen zou hebben verricht bij medeleerlingen.

De zaak kwam dinsdag aan het licht en sindsdien hebben de ouders van tenminste een kind een klacht ingediend, meldt RTV Utrecht. De school heeft donderdag de ouders van de scholieren ingelicht.

Het jongetje is inmiddels van school gestuurd. Desondanks is de commotie onder de ouders groot. Vooral omdat het jongetje al meerdere keren seksueel getinte opmerkingen had gemaakt tegen docenten van de school.

De school ondernam in het verleden al eens pogingen om het kind op een speciale school te laten plaatsen. Dit lukte toen niet, omdat verschillende instanties geen gehoor gaven aan het verzoek.

vr jul 10, 2009 3:17 am
Profiel WWW
ere-allochtoon

Bericht Re: Kleuter (4) betast leerlingen basisschool
Je weet naar aanleiding van zo'n kort berichtje natuurlijk niet wat er nou allemaal echt is gebeurd, maar mijn eerste reactie is: Kom op joh, een kind van 4 van school sturen? Wat is dat nou voor een oplossing?
Zou je niet eerst eens gaan kijken wat er eigenlijk aan de hand is? Voor hetzelfde geval ben je een slachtoffer in plaats van een dader van seksueel geweld aan het straffen... En ook als er verder niets met dat jongetje aan de hand is, dan is er toch wel wat verschil tussen een gevaarlijke verkrachter en een kleuter van vier, nietwaar?
Eén van mijn leerlingen van vorig jaar ken ik bijvoorbeeld al vanaf kleins af aan. Die stond op de kleuterschool ook altijd met zijn lul te zwaaien, heeft daar verder niemand kwaad mee gedaan en is prima terecht gekomen.
Ik snap überhaupt niet hoe je een kleuter van school kunt gooien...

vr jul 10, 2009 3:23 am
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ]