Het is nu ma jul 24, 2017 4:39 am

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
 Zin om even misselijk te worden? 
Auteur Bericht
ere-allochtoon

Bericht Zin om even misselijk te worden?
Datingsite pocht met bekende Nederlanders
Uitgegeven: 15 februari 2008 11:36
Laatst gewijzigd: 15 februari 2008 11:37

AMSTERDAM - "Het is natuurlijk de Rolls Royce onder de vrijgezellen", zegt Dave Heijnerman. Zijn 'datingsite voor mooie mensen' verwelkomde volgens Heijnerman onlangs 'übervrijgezel' Xander de Buisonjé, en dat komt hem publicitair niet slecht uit.

Niet dat De Buisonjé de enige VIP is die van mooiemensen.com gebruik maakt: ook Mylène de la Haye en Roderick Hilhorst zouden volgens Heijnerman een profiel hebben op de site waarop alleen 'mooie mensen' welkom zijn. "Maar Hilhorst staat natuurlijk ook bekend als rokkenjager."

Het profiel van De Buisonjé was hem aanvankelijk niet eens opgevallen. "We krijgen heel veel aanmeldingen van mensen die voor de grap foto's van bekende Nederlanders insturen, zoals van Willem Holleeder", zegt Heijnerman. "Die keur ik dan altijd gewoon goed, want dan moeten ze betalen en dan is de grap er snel af." De Buisonjé maakte echter braaf zijn abonnementsgeld over.

'Sir Prize'

De laatste dagen kreeg Heijnerman veel "e-mails van dames" die hem op het profiel van 'Sir Prize' attendeerden. "Toen ben ik nog eens gaan kijken, en op grond van gegevens als het e-mailadres en de woonplaats denk ik dat het hem best echt kan zijn." Een mooie aanleiding voor een publiciteitsoffensief. "Ik ben natuurlijk wel een PR-man van mijn eigen site."

Geverifieerd heeft Heijnerman de identiteit van 'De Buisonjé' echter niet. Hij heeft de veronderstelde VIP dan ook niet gevraagd of hij met diens aanmelding naar buiten mocht treden. "Zo close zijn we nou ook weer niet."

Lekkere wijven

Heijnerman ziet er weinig kwaad in dat hij het nieuws aan de grote klok heeft gehangen. "Het taboe is onderhand wel van online dating af. Er zijn ook allerlei singlefeesten en singlemagazines. En het is toch gewoon leuk om te vermelden?" Bovendien is privacy op mooiemensen.com een relatief begrip. "Als je je aanmeldt op onze datingsite, ontkom je er niet aan om twee foto's van jezelf in te sturen."

Heijnerman snapt De Buisonjé wel: "Het barst hier van de lekkere wijven."

za feb 16, 2008 10:17 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht Re: Zin om even misselijk te worden?
Het enige dat ik kan verzinnen is dat de site niet goed loopt en hij dus om publiciteit verlegen zit :)

zo feb 17, 2008 1:34 am
Profiel WWW
Addicted

Ik zou natuurlijk zonder meer op die site kunnen, geen twijfel over mogelijk dat ik aan de criteria voldoe :wink:

Even serieus: ik heb een tijdje terug eens een advertentie gezet op zoek naar een geschikte partner. Weer eens iets anders dan 'gewoon' een datingsite en ik was wel benieuwd wat voor reacties ik zou krijgen... Nou vooral fakers die me wilde laten bellen of SMSen. Maar terug naar dit topic: er was ook een dame die mij mailde dat ze wel interesse had en ik kon haar dan zien op mooiemensen.com (en daarbij gaf ze haar profielnaam). Alsof ik-al was het gratis-gebruik zou willen maken van zo'n op uiterlijk gefocuste verschrikkelijke site. Het gaat mij vooral om het innerlijk om te weten of iemand zo goed bij mij past dat we de rest van ons leven met elkaar kunnen delen... Toen ik dat zei kreeg ik uiteraard als reactie dat dat dan vast was omdat ik te lelijk zou zijn, terwijl ze mijn foto daarvoor blijbaar wel OK vond... :lol:

zo feb 17, 2008 2:53 pm
Profiel
Addicted

Er zit inderdaad veel fake op datingsites. Ik heb dezelfde ervaring met etnodating.nl, ik vond het idee in eerste instantie wel sympatiek en heb eens een profiel daar aangemaakt. Negen van de tien mailtjes van "leden" zijn zo fake als wat, en ik verdenk de beheerder er van dat hij zelf fakeprofielen aanmaakt. Wil je zelf terug kunnen mailen dan moet je eerst betalend lid worden, pure oplichterij dus :evil:

zo feb 17, 2008 9:38 pm
Profiel WWW
Addicted

Nou waar ik het over had, waren gewoon advertenties: gewoon gratis te plaatsen en een emailadres opgegeven waar junkmail geen ramp is... De mensen van de site zelf waarschuwen voor fakers, dus aan hen ligt het niet volgens mij.
Op datingsites niet veel fakers ontmoet, dus misschien heb je gewoon pech gehad. Meestal krijg je gewoon geen reactie, dus ook dat is niet alles nee...

zo feb 17, 2008 11:55 pm
Profiel
Addicted

Nep-Xander actief op datingsites
Uitgegeven: 20 februari 2008 15:00

AMSTERDAM - Xander de Buisonjé waarschuwt voor een 'grappenmaker' die zich onder zijn naam inschrijft op datingsites. "Deze 'grappenmaker' realiseert zich niet wat hij hiermee aanricht", zo is te lezen op de website van de zanger.

"Mensen worden werkelijk onwaarschijnlijk in de maling genomen door deze nep-Xander." De Buisonjé baalt van de slechte controlesystemen van de datingsites waarop de onbekende zich begeeft. Hij is bang dat vrouwen worden beschadigd door degene die zich als hem voordoet.

'Goede vrede'

Eerder bracht Dave Heijnerman naar buiten dat de 34-jarige De Buisonjé via zijn datingsite mooiemensen.com op zoek was naar een liefje. Inmiddels heeft de voormalige tv-presentator 'om de goede vrede te bewaren' het gewraakte profiel op verzoek van het management van De Buisonjé op niet-actief gezet.

"Ik vind het wel heel vreemd dat daarna nog niemand heeft gereageerd", vindt Heijnerman. "Je zou verwachten dat iemand aan de bel trekt en zich meldt zodra zijn of haar profiel niet meer werkt."

Grap

Heijnerman controleerde niet of het de echte Xander was toen hij het profiel binnenkreeg. "Ik krijg iedere dag foto's van Willem Holleeder of Bokito binnen. Als mensen doorkrijgen dat ze moeten betalen om zich te registreren is de grap er gauw af."

Doorgespeeld

De registratiegegevens van de nep-Xander, die zich Sir Prize noemde op de site, zijn doorgespeeld naar het management van De Buisonjé. Betalingsgegevens zijn er echter niet, omdat het team van mooiemensen.com de veronderstelde BN'er een gratis maandabonnement cadeau deed.

De Buisonjé kreeg al eerder te maken met internetgebruikers die er met zijn identiteit vandoor gingen. Vorig jaar waarschuwde de donkerharige zanger voor een Hyver die zich als hem voordeed op het populaire vriendennetwerk.

wo feb 20, 2008 4:12 pm
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ]