Het is nu di sep 19, 2017 8:49 pm

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
 De vierde sekse 
Auteur Bericht
Moderate Poster

Bericht De vierde sekse
(Ik vond dit artikel op onderaan genoemde website, apart maar ook interessant!)

Er is een groeiend aantal mensen dat zich rekent tot de vierde sekse.

Iedereen is tegenwoordig wel op de hoogte van hetero, homo en lesbische seks maar er is echter ook een groep mensen die helemaal geen seks willen. Op zich niet zo vreemd denkt natuurlijk iedereen gelijk, het zijn vast priesters of nonnen, nee zelfs priesters en nonnen kunnen, mits ze niet tot de vierde sekse behoren zin krijgen in seks en naar we onderhand weten zelfs seks hebben.

In onze huidige maatschappij is het helaas zeer gewoon om dingen die we ongewoon vinden te veroordelen. Nou dacht ik, dat als je niet homo of lesbisch was, dat je veilig was maar dat blijkt dus tegen te vallen. Het aseksueel zijn is ook ongewoon en in het geval van aseksueel zijnde vrouwen blijkbaar zelfs voor velen onacceptabel, dit is in mijn ogen een direkte aantasting van de persoonlijke vrijheid.

De vierde sekse heeft geen seks, heeft er gewoon geen zin in, geen libido dus. Een van deze mensen die de laatste tijd in de belangstelling staat is de Amerikaanse Julie Sondra Decker. Als tiener bracht Julie veel tijd door in de garage, met haar vriendje. Haar moeder vond dit natuurlijk verdacht en beschuldigde Julie regelmatig van stiekeme vrijpartijen terwijl ze gewoon aan het tafeltennissen waren. Julie is onderhand 27 en werkt in een boekenwinkel in Gainesville Florida. Ze herinnert zich nog goed hoe ze haar moeder moest uitleggen dat kussen en seks haar helemaal niet aanspraken. Haar moeder snapte en kon het gewoon niet geloven terwijl seks voor Julie eerder een afstotend dan aantrekkelijk idee was.

Voordat Julie ging studeren heeft haar moeder haar een keer naar de huisarts meegenomen omdat ze vond dat Julie geen normale interesse had in de andere sekse, de dokter vertelde haar dat het niets was om zich zorgen over te maken. Julie vermoed dat haar moeder zich nog steeds afvraagt of ze niet heimelijk lesbisch is.

Julie heeft het echter nooit een probleem gevonden, het is gewoon zo, net zo gewoon als dat ze de kleur geel een mooie kleur vindt. Op haar website probeert ze uit te leggen waar ze als aseksueel zoal mee te maken krijgt en dat bleek ze niet de enige is.

http://members.aol.com/swankivy/nonsex.html

(artikel gevonden op http://www.vanleeuwen.to)

wo jun 08, 2005 1:50 am
Profiel WWW
Addicted

Bericht De vierde sekse
Heb er al eens eerder over gehoord. Zo vreemd, dat ik het me niet goed kan voorstellen...

Dat neemt niet weg dat ik een hoop reacties op asexualiteit vreselijk onbeschoft vind.

wo jun 08, 2005 9:55 am
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ]