Het is nu vr sep 22, 2017 10:48 pm

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
 Nederlander gelooft niet in 'tot de dood ons scheidt' 
Auteur Bericht
Addicted

Bericht Nederlander gelooft niet in 'tot de dood ons scheidt'
HILVERSUM - Elkaar trouw beloven 'tot de dood ons scheidt', is een achterhaald idee. Dat vindt een meerderheid (51 procent) van de Nederlandse bevolking. Een kwart (26 procent) vindt deze huwelijksbelofte nog wel van deze tijd. 23 procent heeft daarover geen mening.

Dat blijkt uit een onderzoek van onderzoeksbureau Kaski onder vijfhonderd Nederlanders in opdracht van het NCRV-programma Schepper & Co. Het onderzoek wordt maandag om 17.05 uur in de uitzending van het televisieprogramma besproken.

Nederlanders die niet (meer) tot een bepaalde kerkelijke stroming behoren, vinden de trouwbelofte het vaakst (61 procent) niet meer van deze tijd. Van de gelovigen vindt 49 procent van de rooms-katholieken de belofte achterhaald, van de protestanten 39 procent en de gereformeerden 21 procent.

Cursus

Bijna een op de tien ondervraagden denkt dat een soort huwelijkscursus voor het trouwen zou helpen. 72 procent is het daar niet mee eens. Een kwart van de ondervraagden vindt dat scheiden moeilijker moet worden gemaakt als er minderjarige kinderen in het spel zijn. Ruim de helft ziet daar geen heil in. Verplicht een relatietherapeut inschakelen vindt 28 procent een goed idee. Klik hier !

ma jan 10, 2005 8:29 am
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
de allochtoon ook niet!

Some people have character - other people are men

Who wants to live forever? ME!

ma jan 10, 2005 9:35 am
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
Het hangt er maar net van af hoe je de vraag stelt. Ik vind het een mooi streven, het zou bij mij wel de bedoeling zijn als ik ga trouwen. Scheiden is een 'laatste redmiddel' dat soms helaas wel nodig is.

ma jan 10, 2005 12:43 pm
Profiel
Addicted

Bericht 
Zo'n mooi streven vind ik dat eigenlijk niet. Of op z'n minst niet realistisch. Mensen die trouwen zouden zich ook bewust moeten zijn dat een huwelijk eindig kan zijn. Dat zou een boel ellende achteraf besparen. Waarom zou je als je samen kinderen neemt bijvoorbeeld niet gelijk al afspraken maken over voogdij etc voor het geval de relatie mocht stranden?

ma jan 10, 2005 1:05 pm
Profiel WWW
Wannabe

Bericht 
Hm, geloof niet echt in monogamie dus wat dat betreft is afspraken maken wel praktisch. Maar geloof ook weer wel in romantiek dus aan het altaar/kraambed bespreken wie ze mag hebben bij vreemdgaan met de secretaresse?? Aarghh!

ma jan 10, 2005 3:35 pm
Profiel WWW
ere-allochtoon

Bericht 
Ehm , als je niet in monogamie gelooft, waarom zou je dan uit elkaar gaan als één van de twee iets met de secretaresse doet?

ma jan 10, 2005 4:08 pm
Profiel WWW
Wannabe

Bericht 
Aah, ja, geloof niet zo in monogamie voor 't leven, wel in seriele monogamie...enigszins...geloof ik. Misschien kunnen er maar beter afspraken over de secretaresse gemaakt worden dan over de kinderen...

ma jan 10, 2005 4:16 pm
Profiel WWW
ere-allochtoon

Bericht 
Ja, precies :)

Ik doe meestal aan een soort combi trouw / vrije liefde. Gewoon, je hebt één relatie, maar wat je in je vrije tijd doet moet je zelf weten, zolang het maar open en eerlijk gebeurt.

ma jan 10, 2005 4:32 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
Flipse schreef:
Zo'n mooi streven vind ik dat eigenlijk niet. Of op z'n minst niet realistisch. Mensen die trouwen zouden zich ook bewust moeten zijn dat een huwelijk eindig kan zijn. Dat zou een boel ellende achteraf besparen. Waarom zou je als je samen kinderen neemt bijvoorbeeld niet gelijk al afspraken maken over voogdij etc voor het geval de relatie mocht stranden?

Ben zelf ook van plan om dan een aantal zaken te regelen. Ik weet ook dat het mis kan gaan en het is slim om daar rekening mee te houden. Maar dat wil nog niet zeggen dat dat misgaan iets is waar ik vanuit zal gaan! Het zal juist iets zijn wat ik zou willen voorkomen.

di jan 11, 2005 4:35 pm
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]