Het is nu wo mei 24, 2017 2:22 am

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 orgasm 
Auteur Bericht
Addicted

Bericht orgasm
hoe relevant vinden mannen het ogasme...van zichzelf en de ander?

Some people have character - other people are men

Who wants to live forever? ME!

zo jan 02, 2005 4:23 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
De beteuterde vraag na afloop of zij toch hopelijk ook klaargekomen was :)

zo jan 02, 2005 5:18 pm
Profiel WWW
ere-allochtoon

Bericht 
Relevant! Maar de peuk daarna is heel wat belangrijker natuurlijk.

ma jan 03, 2005 12:47 pm
Profiel WWW
ere-allochtoon

Bericht 
God! Ik wil weer een keer seks! En daarna lekker roken, roken met zijn tweeën, met sigaretten enzo....

ma jan 03, 2005 12:48 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
Ook relevant, al is het altijd lastig om dat voor een ander te bepalen (hoe relevant dat voor iemand anders is kan verschillen van hoe relevant het voor jezelf is).

Maar vanwaar deze vraag :?

ma jan 03, 2005 12:57 pm
Profiel
Addicted

Bericht 
een vriendin van mij vertelde dat ze nog nooit eentje had gehad. En dat ze veel vrouwen kende waarvoor hetzelfde geldt. Zij is zelf een jaar of 22 en volgens haar heeft het met haar leeftijd te maken. Was gewoon benieuwd....zij vond het niet zo'n punt, maar het lijkt mij nogal frustrerend eerlijk gezegd :)

ma jan 03, 2005 1:04 pm
Profiel WWW
ere-allochtoon

Bericht 
Ik heb meerdere vriendinnen gehad die nog nooit waren klaargekomen, en dat hoeft niet aan leeftijd te liggen.
Bij één vriendin was dat heel lastig, omdat zij wel klaar kwam als ze in haar eentje was, maar niet samen met iemand, en dat erg graag wilde veranderen. Uiteindelijk lukte dat ook wel een paar keer, mar meestal niet, en dat was frustrerend voor haar.
Bij de anderen was het geen probleem. Ik moest in het begin even wennen, maar ik wist dat het niet aan mij lag. Er zijn ook exen die juist bij mij voor het eerst klaar kwamen, dus zo verschrikkelijk beroerd kan ik niet zijn... En bovendien maakten die dames dat ook heel duidelijk, dat het niets met mij te maken had. Ze genoten evengoed wel van seks.
En ze rookten allemaal, alle 35 inclusief one night stands, en daar gaat het toch zeker om.
Mijn god, mijn leven is voorbij.

ma jan 03, 2005 1:31 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
Xaviera schreef:
een vriendin van mij vertelde dat ze nog nooit eentje had gehad. En dat ze veel vrouwen kende waarvoor hetzelfde geldt. Zij is zelf een jaar of 22 en volgens haar heeft het met haar leeftijd te maken. Was gewoon benieuwd....zij vond het niet zo'n punt, maar het lijkt mij nogal frustrerend eerlijk gezegd :)

Er zijn ook mensen die het niet missen om high te zijn, omdat ze nog nooit gemediteerd hebben (of softdrugs hebben gebruikt).

Als je niet weet wat het is, weet je ook niet wat je mist. Er zijn overigens ook oefeningen voor om te dat te leren. Zo is er een yoga-oefening waarbij je de spieren leert kennen die ook betrokken zijn bij het orgasme van vrouwen...(zo leer je nog eens wat op yoga :wink: ). Een andere oorzaak zijn de vele taboes rondom seks die er nog steeds zijn.

ma jan 03, 2005 1:45 pm
Profiel
Addicted

Bericht 
De vergelijking tussen een orgasme en nooit high geweest zijn slaat helemaal nergens op... N.euken (ff de censuur te slim af zijn...) is de ultieme daad van liefde, eenwording en weet ik veel wat. En beide geliefden komen daarbij klaar. Dat wordt ons allemaal met de paplepel ingegoten. Een magisch ritueel waar menig tiener met veel spanning en veel verwachtingen naar uitkijkt (of niet) om ook ooit in de praktijk te kunnen brengen. Er is geen biologieboek dat ingaat op de psychische ins en outs. Dat verteld dat klaarkomen niet voor iedereen vanzelfsprekend is. Daarnaast is het ondanks de sexuele revolutie die we gehad hebben echt nog niet voor iedereen vanzelfsprekend om open over sexualiteit te praten. Na een heel lulverhaal... Het heeft niets te maken met het wel of niet weten hoe een orgasme voelt. Ik kan me goed voorstellen dat vrouwen zich daar vreselijk voor schamen of mee zitten. Niet kunnen klaarkomen past nou eenmaal niet in het mooie ideaalbeeld dat we met z'n allen rond de daad geschapen hebben.

ma jan 03, 2005 2:24 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
Tijdens meditatie wordt kun je ook op een bepaalde manier 1 worden, maar dan met het universum. Natuurlijk is het niet hetzelfde, maar dat bedoelde ik ook niet te zeggen. Voor beide geldt wel dat je het je niet kunt voorstellen wat het is voor je het hebt meegemaakt. Dus kunnen vrouwen die nog nooit een orgasme hebben gehad echt het gevoel hebben dat ze niks missen, maar het kan ook dat ze dat alleen maar zeggen omdat ze zich er voor schamen.

Ik zie nu ook dat ik het niet zo duidelijk schreef. Dat niet weten wat het is, is niet een oorzaak. Het zou kunnen dat de andere oorzaak (naast de taboes) die ik noemde niet echt bestaat. Dat vrouwen na bepaalde oefeningen wel kunnen klaarkomen kan ook door bijv. het placebo-effect waardoor ze zich beter durven te ontspannen. Maar ik ben geen seksuoloog...

Overigens zijn de voorbeelden van vrouwen die het wel alleen kunnen maar niet met een ander en omgekeerd vrouwen die het niet alleen kunnen maar wel bij een ander het 'bewijs' dat taboes een belangrijke factor zijn. Want bij beide groepen is duidelijk dat ze het wel kunnen. Dat ze het soms niet kunnen, moet volgens mij dan ook te maken hebben met taboes (die vaak onbewust meespelen!).

ma jan 03, 2005 4:47 pm
Profiel
Moderate Poster

Bericht 
Hmm geen orgasme lijkt inderdaad frustrerend. Ik bedoel voel je niets dan ofzo? Terwijl veel vrouwen er zoveel van genieten!

Van Banda'riba tot Banda Abou chillen doe ik hier op Curacao.

wo jan 05, 2005 4:11 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
Nou ja BTS, natuurlijk voel je wel wat. Voel jij dan pas wat bij een orgasme? Gek kind!

di feb 01, 2005 7:05 am
Profiel WWW
Moderate Poster

Bericht 
Maar hoezo voelt die persoon dan niets? er zijn sowieso verschillende manieren en bij de een duurt het langer dan bij de ander.

Van Banda'riba tot Banda Abou chillen doe ik hier op Curacao.

di feb 01, 2005 3:32 pm
Profiel WWW
Moderate Poster

Bericht 
Het is zeer relevant, maar ook voor je partner. Ik zou het jammer vinden als mijn partner van dat moment ''faked'' daardoor kan je als man nl niet weten weten dat je beter je best moet doen. Sommige vrouwen zeggen wel een: ''Maar schat ik hoef niet zo nodig een orgasme hoor'' dat is natuurlijk koeiepoep.

Vaak helpt het om gewoon openlijk over de dingen te praten en mekaar goed te leren kennen.

ma feb 07, 2005 3:30 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
wie zegt dat het met 'meer je best' te maken heeft dan?

ma feb 07, 2005 3:33 pm
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende