Het is nu zo sep 24, 2017 12:25 pm

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 mannen leg mij dit uit...? 
Auteur Bericht
Addicted

Bericht mannen leg mij dit uit...?
ok een vraagje aan de mannen hier:

stel je voor. Je hebt al 2 jaar een relatie. De laatste 8 maanden gaat dat niet zo goed. Je praat er nioet met je vriendin over, maar wel met iemand op MSN. En zij begrijpt je zoooo goed joh. Op een gegeven moment ga je elkaar bellen en je ontmoet elkaar. Na dit ongeveer een maandje vol te hebben gehouden, kom je tot de conclusie dat zij veel leuker is dan je vriendin, want ja...met haar heb je (nog) geen ruzie he...

Maar je weet nog steeds niet of je je vriendin kwijt wil, dus je houdt het meisje lichamelijk nog op afstand, maar je gaat wel met haar chillen enzo.

Dan komt het tussen jou en je vriendin tot een confrontatie. Je denkt: Nu ben ik het zat. (let op, je hebt al die tijd daarvoor nooit aan je vriendin aangegeven dat je ergens mee zat of whatever he!). En je zegt tegen je vriendin: ik weet even niet meer wat ik wil, laten we even pauze houden in de relatie.

Je vriendin zegt daarop (want die heeft geen idee waar het over gaat): je moet wel een keuze maken: is het ja of nee... jij zegt de ene keer ja...dan weer nee...dan weer misschien...dan weer ja etc etc.

De spanningen lopen op en binnen 2 weken denk je....pffffff die nieuwe is veeeel gezelliger....ze lijkt ook wel wat op mijn vriendin.....ik ga het liever met haar proberen, want nieuw is beter!

Dus je belt je vriendin op (terwijl je de vorige dag nog zei: ik wil verder met jou tegen haar) en zegt: we moeten praten, ik wil niet verder en ik heb iemand anders.

je vriendin flipt natuurlijk (duh), maar besluit toch te kijken of er nog iets te redden valt. Voornamelijk omdat je haar voorhoudt dat er met die ander niks is gebeurd. Jullie praten met elkaar en aan het einde van het gesprek vraagt je vriendin: zie je het nu positiever in, zullen we de relatie nog een kans geven? Waarop jij volmondig JA zegt.

De volgende dag slaap je bij je nieuwe vriendinnetje...je zegt tegen je partner niks daarover, maar houdt haar in de waan dat julllie het gaan proberen....

ok nu de vraag: Waarom zou je dat doen?

Misschien kan iemand mij dit uitleggen zodat ik het begrijp?

Is zo iemand in de war en weet hij daadwerkelijk niet wat hij wil?
Is zo iemand alleen maar gewoon laf en de confrontatie aan het rekken?
Is zo iemand gewoon vals geboren en niet meer te stemmen?

Wat is het toch?

Some people have character - other people are men

Who wants to live forever? ME!

di okt 12, 2004 6:56 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
Hierbij een eerlijk antwoord, soms misschien een beetje hard... maar je vraagt om een spiegel.. die krijg je ook!

Er zijn verschillende redenen waarom je vriend je zo behandeld heeft.. meestal vullen de redenen elkaar aan!

1) Hij is een lul ;).. laten we dat voorop stellen. Waarom? Omdat hij de weg met de minste weerstand kiest.. dit noemen we ook wel onvolwassen/laf.

2) Jullie relatie zat hem al langer dwars maar hij durfde hier niets over te zeggen of was niet in staat om zijn ware gevoelens te tonen. Misschien omdat hij bang was je te kwetsen.. of misschien omdat hij een "zie 1" is.

3) Het feit dat hij met zijn nieuwe speeltje (want serieus zal dit niet kunnen zijn als hij net uit een relatie komt) speelt zegt mij dat hij ff "geen gezeur" aan zijn hoofd wil, m.a.w. hij wil niet geconfronteerd worden met zijn gedrag omdat hij weet dat hij dom/stom is (geweest) en wil gewoon ff relaxt doen waar hij zin in heeft.. Dat of hij is gewoon een "zie 1" en zeeer onvolwassen.

4) Zijn vriendin blijft bij hem en wil hem graag terug niet alleen omdat ze om hem geeft (want dat doet ze) maar ook omdat het een kwestie is van "het niet in eigen hand hebben".. m.a.w. een macht spel.. Zijn vriendin moet alleen beseffen dat hij een "zie 1" is en dat hij haar ook naar de toekomst toe niet gelukkig en heel onzeker zal maken.

Al om al kunnen we concluderen dat "hij" een grote "zie 1" is en dat zijn vriendin (ofwel jij xa4a) er beter aan doet om hem heeeeeeeeel hard van je af te slaan.. Ook al is het f*cked up moeilijk!! Iemand die 100% van je houdt zal dit niet bij je flicken! Hij wedt op twee paarden.. get it?!!

wo okt 13, 2004 10:45 am
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
Ik houd 't bij 1.

do okt 14, 2004 5:08 pm
Profiel
Junior Lid

Bericht 
Zijn dit de enige mogelijkheden?
Ik denk namelijk dat het anders zit...........

wo okt 20, 2004 9:00 am
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
Bring it on, wat is dan jou verklaring?

wo okt 20, 2004 10:27 am
Profiel
Junior Lid

Bericht 
Ik denk dat dit "probleem" wat breder zou moeten zien.
Als een relatie 2 jaar duurt en het gaat 8 maanden niet goed, dan wil dat toch wat zeggen.
Ik denk dat deze man gedacht heeft; zij zal ook wel merken dat het niet goed gaat en ik hoop dat ze veranderd.
In de tussentijd ga ik het me proberen zo aangenaam mogelijk te maken en geef ik haar de ruimte om te veranderen.
Vrouwen denken niet zo.....die willen alles oplossen.
Maar wat in mijn ogen niet juist is van de man, dat hij denkt dat zij zal veranderen.
Mensen veranderen niet!!!
Het is dan ook onvermijdelijk dat wanneer je energie in een ander persoon steekt, de relatie waar je een afwachtende houding in aanneemt is gedoemt om verloren te gaan.

Ik denk dat de vrouw in kwestie ook niet altijd haar partner als prioriteit heeft gezien en toch wel dingen "4 granted" zien.
Als je ergens geen energie in blijft steken is het gedoemt om kapot te gaan..........

wo okt 20, 2004 10:39 am
Profiel WWW
Junior Lid

Bericht 
Zonder goede communucatie is een relatie toch al hopeloos verloren, na een relatie van 2 jaar is het moeilijk elkaar los te laten dus dat kan een reden zijn dat hij van twee walletjes eet, maar geeft wel het idee dat hij graag iets reserve houd voor het geval er iets mis gaat. een relatie werkt ook niet als maar een persoon alle energie in de relatie brengt, maar als je al een ander nodig hebt voor de problemen met je eigen vriendin ben je zeker niet goed in confrontatie, vlak ook de derde persoon in het verhaal niet uit waarom zou zij hier wel zin in hebben een gozer die allen maar klaagt over zijn vriendin?..... Het is ook erg makkelijk om voor iets nieuws te keizen, maar berouw komt na de zonden....Hopelijk zijn niet alle mannen het zelfde, een iedergeval sterkte er mee...

do okt 21, 2004 10:17 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
Natuurlijk zijn niet alle mannen hetzelfde.

Als hij denkt dat de ander verandert, zonder duidelijk te maken wat er aan de hand is (en dus ook dat er wat aan de hand, voor het geval dat niet duidelijk is) is hij nog steeds een lul.

Problemen willen oplossen is juist meer iets voor mannen (gemiddeld!).

vr okt 22, 2004 11:29 am
Profiel
Addicted

Bericht 
Bruce schreef:
Ik denk dat dit "probleem" wat breder zou moeten zien.
Als een relatie 2 jaar duurt en het gaat 8 maanden niet goed, dan wil dat toch wat zeggen.
Ik denk dat deze man gedacht heeft; zij zal ook wel merken dat het niet goed gaat en ik hoop dat ze veranderd.
In de tussentijd ga ik het me proberen zo aangenaam mogelijk te maken en geef ik haar de ruimte om te veranderen.
Vrouwen denken niet zo.....die willen alles oplossen.
Maar wat in mijn ogen niet juist is van de man, dat hij denkt dat zij zal veranderen.
Mensen veranderen niet!!!
Het is dan ook onvermijdelijk dat wanneer je energie in een ander persoon steekt, de relatie waar je een afwachtende houding in aanneemt is gedoemt om verloren te gaan.

Ik denk dat de vrouw in kwestie ook niet altijd haar partner als prioriteit heeft gezien en toch wel dingen "4 granted" zien.
Als je ergens geen energie in blijft steken is het gedoemt om kapot te gaan..........

HIJ vindt dat het 8 maanden niet goed ging. Alleen dat heeft hij nooit gezegd of laten blijken.

ma okt 25, 2004 6:19 am
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
Ik kan me helemaal vinden in wat Travel schrijft. Wat ook de verklaring van zijn gedrag is, hij heeft je gewoon een klotestreek geflikt. Door achteraf te verklaren dat hij zich al 8 maanden niet happy voelde schuift hij de schuld ook nog eens bij jou in de schoenen. Dan ben je helemaal een grote zak!

ma okt 25, 2004 8:20 am
Profiel WWW
Junior Lid

Bericht 
Xaviera schreef:
HIJ vindt dat het 8 maanden niet goed ging. Alleen dat heeft hij nooit gezegd of laten blijken.

Ok, ik zal het een beetje nuanceren. Als hij 8 maanden vond dat het niet goed ging en zij daar niets van merkte, dan moet ze blij zijn dat ze van deze kerel af is.
8 maanden langs elkaar leven zonder dat de ene het ongenoegen van de andere bemerkt, duidt er op dat dit niet echt "ment 2 B" is.
Dat is ook een facet van het leven.

ma okt 25, 2004 9:43 am
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
Als het al zo is dat het geen excuus is (om schuld af te schuiven), vind ik het nog stom om te denken dat de ander het wel zal emrken dat er iets niet goed is. Soms voel je een ander perfekt aan, vaak genoeg ook niet. Dat is dan niet de schuld van een slechte relatie ofzo en hoeft ook helemaal geen probleem op zich te zijn. Als er iets mis is, moet je daarover (kunnen) praten.

ma okt 25, 2004 3:28 pm
Profiel
Junior Lid

Bericht 
Maar een relatie zou toch meer moeten zijn dan alleen "communiceren".
Gevoelsmatig moet je iemand toch ook kunnen aanvoelen.
Ik denk dat je zulke dingen moet kunnen aanvoelen.
Het zijn vaak kleine dingen die ontevredenheid uitstralen.
Ik zelf ben ook het type van: zeg dan iets.......maar dat is eigenlijk te makkelijk...................we zijn gemakzuchtig.

ma okt 25, 2004 4:36 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
Bruce schreef:
Ik zelf ben ook het type van: zeg dan iets.......maar dat is eigenlijk te makkelijk...................we zijn gemakzuchtig.

Ik begrijp mijn zus ook niet altijd, ook niet vroeger toen we in 1 huis woonden. Dat heeft niets met gemakzuchtig te maken (als dat wel zo is, is dat een ander verhaal) en ook niet omdat we een slechte band hebben. Het heeft te maken met communicatie.

Als je elkaar vanzelf lijkt te begrijpen, komt dat door non-verbale communicatie. En daar zit 'm soms het probleem, niet iedereen kan dat waarnemen. Zo is onderzocht in hoeverre mannen en vrouwen in staat zijn aan een gezicht te zien of iemand (on)gelukkig is. Het algemene beeld: vrouwen kunnen dat bij mannen en vrouwen waarnemen en mannen alleen bij mannen. In dit geval, zou het juist de vrouw zijn die het niet 'ziet', maar dat lijkt mij niet onmogelijk.

Je moet je best doen om een ander te begrijpen in relaties, maar ik vind ook dat een ander zijn/haar best moet doen om begrepen te worden!

ma okt 25, 2004 5:24 pm
Profiel
Addicted

Bericht 
Bruce schreef:

je bent niet goed :) Ik heb wel 10000000 keer gevraagd: zeg dan iets. Maar dat deed hij niet. Ja op de dag dat hij aankondigde iemand anders te hebben. Toen kwam van alles er opeens uit. Maar daarvoor never iets.

ma okt 25, 2004 10:41 pm
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende