Het is nu vr mei 26, 2017 3:52 am

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
 Houd jij rekening met aids? 
Auteur Bericht
Addicted

Bericht Houd jij rekening met aids?
Ik kwam vandaag toevallig dit profiel op cu2 tegen http://www.mr-knuffel27.cu2.nl/. Ik herinner me nog goed dat aids zich als ziekte openbaarde en de paniek die 20 jaar geleden heerste. De laatste jaren lijkt aids ons hier in het westen niet meer zo bezig te houden. Als ik dan het relaas van deze jongen lees is dat toch wel confronterend...

Ben jij je er in het seksueel verkeer van bewust dat hiv bestaat. Ben je er bang voor. Houd je er rekening mee?

vr mei 07, 2004 11:02 pm
Profiel WWW
ere-allochtoon

Bericht 
Ja, altijd condooms, in een relatie tot we allebei getest zijn, en dan nog steeds condooms voor de one night stands (open relatie).
Helaas knappen ze wel eens bij mij, dus ik kan over drie maanden weer eens gaan testen.
Volgens mij denkt die dokter van mij dat ik de godganse dag mijn leuter overal inhang zonder enige bescherming... zeker nadat ze me een jaar medicijnen heeft laten gebruiken voor een SOA die ik uiteindelijk niet bleek te hebben - foutje bij het lab :sniper:
Enig idee wat voor een toestanden je dan in je relatie hebt, voor niets? Vast wel.

vr mei 07, 2004 11:50 pm
Profiel WWW
Wannabe

Bericht 
In tegenstelling tot een hoop andere landen (Afrika, Azie, etc) is er in Nederland tegenwoordig goede medicatie tegen HIV. (combinatie therapie) Het slikken van deze HIV remmers kan onplezierig zijn, of bijwerkingen hebben, maar er zijn iets van 1800 combinaties mogelijk. (de combinatie bestaat uit 3 verschillende medicijnen)

Toen ik voor het eerst met HIV geconfronteerd werd, dacht ik "nu ga ik dood" en dat kwam omdat we op tv etc, alleen maar beelden te zien krijgen van uitgemergelde aids patienten, en dat het beeld bepaald hoe we over zaken denken.

Tot je er echt mee geconfronteerd wordt. Het is in mijn geval zo dat mijn vriendin een keer gebeld werd door haar ex (2 jaar geen contact meer mee gehad) hij vertelde haar dat hij ziek was, en dat uit een test gebleken was dat hij HIV had. natuurlijk heeft mijn vriendin toen daarna ook een HIV test laten doen, en toen is gelijk duidelijk geworden waarom ze al een tijdje met haar gezondheid aan het tobben was. ook zij had HIV. Hierna zijn we doorverwezen naar het ziekenhuis waar we door HIV verpleegkundigen werden voorgelicht en we een geweldige arts hebben. na een half jaartje zoeken naar de juiste combinatie mbt de medicijnen slaat nu de therapei bij mijn vriendin goed aan. Ze is weer helemaal zoals ze moet zijn! En haar CD4 cellen (moeten minimaal 200 zijn) zitten op 380 (was 30!) en haar "viral load" is gezakt van 370.000 naar 3000 (en dat is bijna ondetecteerbaar en daar willen we natuurlijk naartoe)

ikzelf had van HIV al die tijd het beeld van 20 jaar geleden voor ogen, puur omdat ik er nooit mee te maken had gehad. Nu is mijn visie wat dat betreft heel anders geworden. Een van de eerste dingen die de internist tegen ons zei was " met hiv kun je oud worden" en ik ben daar ook van overtuigd.

Ook is het zo dat overdracht van HIV van een vrouw naar een man ietsje lastiger is dan andersom. het beeld dat "als je sex hebt met een HIV geinfecteerde, dan heb jij het ook" is niet helemaal juist. (ik heb zelfs een vrouw gesproken die al 8 jaar HIV geinfecteerd was, en haar man had het niet)

Voor overige informatie mbt dit onderwerp verwijs ik jullie graag door naar

http://www.hivnet.org

zo aug 29, 2004 9:17 pm
Profiel WWW
ere-allochtoon

Bericht 
Dankjewel voor je verhaal! Erg fijn om te horen dat het nu goed gaat met je vriendin!

Hoe staat het met jou? Heb je zelf ook HIV? En zoja, hoe reageer jij op de medicatie?

zo aug 29, 2004 11:42 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
Tering.. heb afgelopen week nog onveilig gevreeen met 4 verschillende vrouwen :? en ik weet dat het F*CKING dom is.. maar zodra we eenmaal "zover" zijn krijg ik het maar niet voor elkaar om een condoom te pakken.. ik haaaaat die dingen.. maar ik haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat het nog veel meer als ik een of andere soa oploop :( tering voel ik me nu ff naar zeg..

ma aug 30, 2004 1:02 am
Profiel WWW
ere-allochtoon

Bericht 
Ik dacht dat jij monogaam samenwoonde?

ma aug 30, 2004 3:27 am
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
Ben je gek?
Ik en samenwonen??

ma aug 30, 2004 12:19 pm
Profiel WWW
ere-allochtoon

Bericht 
Dat dacht ik echt, met dat huisje wat je pas gekocht had... Iets met die foto's die je daar een tijd geleden over had.

ma aug 30, 2004 12:33 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
Huisje klopt.. maar samenwonen... no way ;).. haha
heb wel een relatie van 2 jaar gehad (nu half jaar uit.. met de leukste meid van de wereld) en daarvoor van 6 jaar..

Maar terug naar het onderwerp.. ben dus echt ff bang geworden :(

Laatst bijgewerkt door travel op ma aug 30, 2004 11:58 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

ma aug 30, 2004 12:46 pm
Profiel WWW
Wannabe

Bericht 
Voor Sam 33:

Nee ik weet het nog niet, ik laat me dit jaar nog wel testen, maar ik heb eerst wat andere dingen die ik moet afhandelen voor mezelf, op deze manier "doseer" ik het e.e.a. ( niet alles tegelijk)

Voor Travel:

Jongen gebruik je verstand ajb, het is dan wat minder met een condoom maar voorkomen is echt beter dan "genezen", genezen is een groot woord, van HIV genees je nooit, je zult als je het eenmaal hebt je leven lang pillen moeten slikken. (zoals het er nu uitziet)

Je geeft zelf aan de dingen voor jezelf op te bouwen (aankoop huis etc) het zal niet lang meer duren en dan zal men ook voor een hypotheek een HIv test verlangen. (men is ook bezig dit soort dingen zoals hypotheken te regelen voor HIV geinfecteerden, mede dankzij de goede medicatie die er te krijgen is) maar gezien het "taboe' wat hier nog steeds op heerst zal dat niet zo snel eenvoudig zijn.

Wat ook opvallend in de media is, is dat je steeds meer kreten hoort in de trend van "neem geen hiv mee je gezin in" dit is een rechtstreekse link naar al die mensen die (bijvoorbeeld) op internet verschillende dates maken, ook al hebben ze of leven ze daarnaast ook nog een gezin. HIV/Aids is allang geen virus meer dat alleen bij gay mensen voorkomt, zo blijkt.

ma aug 30, 2004 2:07 pm
Profiel WWW
ere-allochtoon

Bericht 
God, dat lijkt me heel erg moeilijk, om met die onzekerheid te leven. Ik begrijp je dosering, maar wacht alsjeblieft niet te lang. Die medicijnen werken beter als je er op tijd mee begint.
Heel veel sterkte!

di aug 31, 2004 12:19 am
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]