Het is nu vr sep 22, 2017 10:44 pm

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Hoe denken jullie over feromonen? 
Auteur Bericht
Bericht Hoe denken jullie over feromonen?
Ethisch verantwoord of niet?

za apr 24, 2004 1:48 pm
Moderate Poster

Bericht 
Euh... iets meer info misschien?

za apr 24, 2004 3:48 pm
Profiel WWW
Bericht 
Ok, sorry....
Feromonen zijn stoffen die informatie overbrengen van het ene organisme naar het andere. Bij bepaalde insektensoorten scheiden vruchtbare vrouwtjes een feromoom af waar vervolgens mannetjes op af komen.
Ook bij "hogere" diersoorten zoals zoogdieren komen dit soort stoffen voor en geven aan of een bepaald dier vruchtbaar is, een hoge sociale positie heeft en dergelijke.
Deze stoffen blijken ook bij de mens voor te komen en in wetenschappelijk onderzoek is aangetoond dat deze stoffen inderdaad in staat waren het gedrag van mensen te be

za apr 24, 2004 6:08 pm
Moderate Poster

Bericht 
Uitstraling lijkt me niet oneigenlijk, maar de rest. Tja, als de ander niet doorheeft dat ie beinvloed wordt, dan zou je dat onethisch kunnen noemen. Maar heeft het werkelijk zo'n groot effect dan? Ik zou denken dat bij de mens dit systeem toch een beetje achterhaald is...

za apr 24, 2004 6:34 pm
Profiel WWW
Bericht 
Roger,
Nou....
hier volgen een aantal links naar informatiebronnen.

http://www.kun.nl/freem/artikelen/januari2002/#
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/quer ... t=Abstract
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/quer ... ding=f1000

BTW: je kan de hele pagina met links hier vinden: http://www.feromonen.nl/nl/pg_13.html

Dus, lijkt mij toch wel redelijk ingrijpend (dus bedenkelijk).
En funst voor romantische idee

za apr 24, 2004 6:52 pm
Addicted

Bericht 
Citaat:
Deze stoffen blijken ook bij de mens voor te komen en in wetenschappelijk onderzoek is aangetoond dat deze stoffen inderdaad in staat waren het gedrag van mensen te beïnvloeden, onder meer op het gebied van seksualiteit.

Blijkbaar voelen mijn feronomen zich niet "aangetrokken" tot bepaalde feronomen :D Want in deze zin zou het betekenen dat ik me aangetrokken zou kunnen voelen tot iedereen...maar da isj nie sjooooooo!

za apr 24, 2004 7:24 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
Maar iedereen scheidt van nature ook feromonen af, de een meer dan de andere, dus er is altijd verschil. Bovendien dek ik niet dat je er veel mee kunt, bahalve de kans op seks vergroten. Iemand beslist nog altijd zelf wat hij/zij doet.

ma apr 26, 2004 11:32 am
Profiel
Moderate Poster

Bericht 
Germen schreef:
Roger,
Dus, lijkt mij toch wel redelijk ingrijpend (dus bedenkelijk).
En funst voor romantische ideeén over liefde op het eerste gezicht enzo. Had dat meisje waar ik plotseling dat overweldigende gevoel bij kreeg op de dansvloer zich niet met feromoon besporid e.d.

Mwoa, daar heb ik toch al weinig illusies meer over. :P

Ik vond zelf http://www.nature.com/nsu/010308/010308-10.html wel interessant (en een stuk toegankelijker als niet-dokter). Al die truukjes die de natuur gebruikt om zichzelf te verbeteren, reuze boeiend. En ik heb eindelijk een excuus om geen parfum meer te hoeven kopen als kado. ;)

ma apr 26, 2004 12:54 pm
Profiel WWW
Moderate Poster

Bericht 
Citaat:
Is dit middel ethisch verantwoord? Of is het een laag-bij-de-grondse methode?

Waarom ethisch onverantwoord als je dit middel ook natuurlijk afscheid?
De enige reden wat ik kan bedenken is of het gevaarlijk is voor de gezondheid.
Zo ja, verbieden. zo nee, doe je best zou ik zeggen :P

ma apr 26, 2004 2:27 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
Wat dacht je overigens van make-up, pure manipulatie.

ma apr 26, 2004 4:09 pm
Profiel
Bericht 
Net zoals vertellen dat je waanzinnig goed bent in bed of net een erfenis hebt gekregen van een miljoen. Maar goed, door plamuur valt heen te prikken. Feromonen werken op het onderbewustzijn zonder dat de ander het doorheeft, dat is nu net het gemene. Een soort onderbewuste hersenspoeling dus.

do apr 29, 2004 8:01 pm
Addicted

Bericht 
Germen schreef:
Net zoals vertellen dat je waanzinnig goed bent in bed of net een erfenis hebt gekregen van een miljoen. Maar goed, door plamuur valt heen te prikken. Feromonen werken op het onderbewustzijn zonder dat de ander het doorheeft, dat is nu net het gemene. Een soort onderbewuste hersenspoeling dus.

Wat ons mensen onderscheidt van dieren is dat wij naast hormonale driften denkvermogen bezitten. Feromonen zullen de tegenpartij misschien net dat extra duwtje geven. Maar ik zie mezelf niet een voor mij normaliter wanstaltige vrouw beklimmen op basis van een chemisch stofje.

do apr 29, 2004 11:26 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
Germen schreef:

Wat ons mensen onderscheidt van dieren is dat wij naast hormonale driften denkvermogen bezitten. Feromonen zullen de tegenpartij misschien net dat extra duwtje geven. Maar ik zie mezelf niet een voor mij normaliter wanstaltige vrouw "beklimmen" op basis van een chemisch stofje.

do apr 29, 2004 11:27 pm
Profiel WWW
Bericht 
Hm, als je behoorlijk dronken zou zijn en een paar dagen droog had gestaan? Getuige de ervarignen van veel andere mannen in soortgelijke situaties kan ik me dan voorstellen dat er dan wel wat gebeurt.

vr apr 30, 2004 8:49 am
Moderate Poster

Bericht 
Dan boeien die feromonen ook niet meer. ;)

vr apr 30, 2004 6:09 pm
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende