Het is nu za sep 23, 2017 6:16 pm

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
 Stemmen op de beste schrijfster 
Auteur Bericht
Addicted

Bericht Stemmen op de beste schrijfster
Stem op Bianca zodat ze op tv kan komen. Schrijfster van Vuurproef (over heksenvervolging) en magazine Pure Fantasy.

http://www.capawards.nl/capawards/?id=11

di jul 07, 2009 7:59 pm
Profiel
Addicted

Bericht Re: Stemmen op de beste schrijfster
Een mooi verhaal over haar handicap en hoe mooi ze wel niet schrijft is voor mij onvoldoende. Heb je een link waarmee ik haar prestaties zelf kan beoordelen? Daarbij is het feit dat iemand gehandicapt is wat mij betreft irrelevant, ik vind het zelfs beledigend om het feit dat iemand gehandicapt is mee te wegen in de beoordeling van prestaties die daar niets mee van doen hebben.

wo jul 08, 2009 12:47 am
Profiel WWW
Addicted

Een bekende van mij, een voorbeeld voor mij als het gaat om het ontwikkelen van mooie websites, heeft dezelfde handicap als genoemde dame. Bekijk eerst zijn zakelijke website http://www.hansen-design.nl/ en vervolgens zijn site met persoonlijk verhaal http://www.roberthansen.nl/ . Hij kokketeerd zakelijk gezien op geen enkele manier met zijn handicap en zo hoort het wat mij betreft.

wo jul 08, 2009 1:05 am
Profiel WWW
ere-allochtoon

Ik roep bij voorbaat Karin Spaink uit tot mijn favoriete gehandicapte schrijfster, of ben ik nou offtopic? ;)

Ik ben ook benieuwd, heb je ergens wat teksten Menno?

wo jul 08, 2009 1:28 am
Profiel WWW
ere-allochtoon

Net even Hansen gecheckt... Ik moet zeggen dat ik het niet met je eens ben Flipse. Inderdaad, hij maakt geen misbruik van zijn handicap (waarom zou hij ook), en qua prijsstelling zit hij echt op een idioot laag bedrag, dat doe ik hem niet na. Maar zijn design vind ik eerlijk gezegd echt slecht. Niet alleen omdat ik het lelijk vind, er zitten gewoon allerlei fouten in. Niet alleen zijn eigen site, die misschien al oud is, maar ook zijn nieuwste site http://www.residence-pandora.nl/ is bijvoorbeeld te breed voor een standaard 1024 x 768 pixels beeldscherm. Erger nog, hij heeft duidelijk geprobeerd de website zo te maken dat mensen met die beeldschermresolutie hem goed kunnen zien, maar heeft daarbij niet bedacht dat je browser ook nog ruimte nodig heeft. En dus kan 30% van de internetters in de breedte gaan scrollen. Voor zijn eigen website geldt hetzelfde, en dan staat er nog wel bovenin "best viewed in 1024x768"...

Dan is de navigatie ook nog eens totaal onoverzichtelijk. Drie menu's zonder duidelijke samenhang, geen contactformulier en dus veel spam. Geen fluïde layout, CSS niet in een aparte file, deeplinking is niet mogelijk, de info is verouderd ("Tot en met 31 augustus 2007 ontvangt u zelfs een jaar lang een startpakket") en de allerergste: hij werkt met frames waardoor de site google onvriendelijk is: gegarandeerd een lage rating.

Kortom: dit is geen designer maar een Wibra: slechte producten maar wel heel goedkoop.
Dat er vastgoedbedrijven met zulke designers in zee gaan, zou voor mij juist een reden zijn om ze niet te vertrouwen: het zijn ofwel beginners die niet weten waar ze mee bezig zijn, of ze proberen veel geld binnen te slepen zonder iets uit te geven.

Ik beschouw mezelf echt als beginner op webdesigngebied, en ik leer maar langzaam bij omdat ik door al mijn andere werkzaamheden maar iets van twee keer per jaar een website maak. En toch, ik heb sommige van bovenstaande fouten vroeger ook wel gemaakt, maar dat is al lang geleden.

Het is niet om je kennis af te kraken hoor. Niet alleen omdat het vast wel een heel toffe gast is.
Er is gewoon niks mis met de Zeeman of de Wibra. Als je maar niet denkt dat je er design kunt kopen.

Hmm, het is wel een beetje een onvriendelijke posting geworden. Kraak mijn werk ook gerust af, ik kan er alleen maar van leren:

Mijn laatste vier sites:
www.karakterpanden.nl
www.genytitus.nl
www.akadesign.nl
www.prentenpakhuis.nl

Qua prijsstelling: Karakterpanden ongeveer 1300 euro, prentenpakhuis 1100 ex BTW. Dat is wel inclusief logo en een aantal teksten. Ik heb laatst ook iets echt goedkoops gemaakt. Nouja, het is vrijwilligerswerk en dus altijd gratis, maar ze hadden haast en ik geen tijd, dus dan maar iets snels en lelijks in Joomla: www.vluchtelingenindeknel.nl/dag
Dat doe ik dus nooit meer. Is gewoon slecht voor hun naam, en die van mij.

wo jul 08, 2009 2:35 am
Profiel WWW
ere-allochtoon

Nou ik er nog eens bij stil sta, ik ben helemaal niet veel duurder. Prentenpakhuis bestaat bijvoorbeeld uit meer dan 80 pagina's en 80 plaatjes. Daar zou Hansen zo'n 3000 euro voor vragen, als hij tenminste niets extra's rekent voor een extra html pagina om elke nieuwe tekst heen.

Maar bij kleine sites van 8 pagina's ben ik wel veel duurder dan hij hoor. Het meeste werk gaat er bij mij in een design zitten. Ik maak vaak meteen ook een logo en huisstijl, gebruik bijna elke keer een andere techniek voor het menu en probeer echt een unieke site voor een klant te maken. Hij kopieert gewoon elke keer een vaste template, dus het is logisch dat hij dan veel goedkoper is.

Nouja, sorry voor het afkammen van je kennis, maar het is interessant voor mij om eens te vergelijken (en tot nu toe niet slecht voor mijn ego ;) )

Menno, kom nou eens op met die textlink! :)

wo jul 08, 2009 2:48 am
Profiel WWW
ere-allochtoon

Hmm, ik blijf maar ratelen... ik zou eens naar bed moeten.

http://www.biancamastenbroek.nl/fragment.html

wo jul 08, 2009 2:59 am
Profiel WWW
Addicted

Uiteraard: ze schrijft goed, omdat ze goed schrijft en niet door haar handicap. Gaat er meer om. dmv zo'n programma te laten zien dat mensen met een handcap meer mogelijkheden hebben dan veel mensen denken.

Nou niet echt een link waar je de hele tekst kunt lezen, maar wel informatie over het boek Vuurproef en recensies:
http://www.biancamastenbroek.nl/

Hetzelfde geldt ongeveer voor Pure Fantasy, kun je alleen een teaser van downloaden: http://www.attest.nl/ (ook een stukje van Bianca erin).

Overigens is fantasy voor mij lastiger te beoordelen (niet echt mijn ding), maar Vuurproef is echt een aanrader.... Gewoon omdat het een goed boek is, gruwelijke beschrijving van hoe mensen met elkaar om kunnen gaan. Maar wel functioneel gruwelijk. Kunnen, want al is heksenvervolging in de meeste landen verleden tijd (nee, niet overal), we doen elkaar ook nu nog vaak van alles aan. Soms vanuit een godsdienst, die aan de andere kant juist ook weer positief kan werken.... Want behalve het gruwelijke is er ook een 'en toch' (Dat soort thema's komen er o.a. in voor.)

wo jul 08, 2009 10:00 pm
Profiel
Addicted

@Sam Ik snap dat je afgeeft als het puur om design gaat. Maar ben bang dat je dan vergeet dat dit de gemiddelde bezoeker vaak aan zijn reet zal roesten. Die zit niet te wachten op een geweldig design, tenzij het om de layout van de site van een kunstenaar of webdesigner zelf gaat. Maar verwacht gewoon een site die enigszins voorspelbaar is en geen onverwachte trucjes en gebbetjes bevat. Als ik een huis wil kopen en de site van de bijbehorende projectontwikkelaar bezoek wil ik gewoon straight zien wat hij te bieden heeft, en alles behalve door een gelikte moeilijke site hoeven navigeren.

do jul 09, 2009 12:38 am
Profiel WWW
ere-allochtoon

@ Flipse
Vond je mijn sites lastig qua navigatie?

do jul 09, 2009 2:35 am
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]