Het is nu do aug 24, 2017 5:07 am

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 Wat voor werk, studie of opleiding doe jij? 
Auteur Bericht
Addicted

Bericht 
Come on René. Ben jij belazerd om in een fabriek te gaan werken! Je moet alles op alles zetten om in de hulpverlening door te gaan. Ik weet het, zo'n scheiding is klote en als je dan ook tegelijk zonder werk zit zakt de moed je in de schoenen. I've been there you know... Ook ik heb in die tijd gesolliciteerd op klotebaantjes waar ik eigenlijk helemaal geen zin in had. En dat werkt echt niet. Pas toen ik ging solliciteren naar waar mijn hart lag werd ik uitgenodigd en kreeg ik uiteindelijk een baan.

wo feb 23, 2005 11:19 pm
Profiel WWW
Moderate Poster

Bericht 
Nou met drie kinderen en een uitkering van 650 euro mag je niet kieskeurig zijn denk ik.

do feb 24, 2005 12:11 am
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
Dat snap ik maar bedenk dat werkgevers ook kieskeurig zijn. Ik denk dat je in de richting waar (los van financiële motieven) jou motivatie ligt eerder aan de bak bent.

do feb 24, 2005 12:30 am
Profiel WWW
ere-allochtoon

Bericht 
Wat een shit, Speedy... Maar als je al zoveel veranderingen achter de rug hebt, lukt het je uiteindelijk vast wel om hier ook weer bovenop te komen! En geef de hulpverlening idd niet op!

do feb 24, 2005 4:53 am
Profiel WWW
ere-allochtoon

Bericht Re: Wat voor werk, studie of opleiding doe jij?
Flipse schreef:
En wat betekent werk of studie voor jou. Is je werk een passie, of gewoon een manier om geld te verdienen. Doe je waar je als kind al van droomde. Heb je het roer wel eens omgegooid en bent compleet ander werk gaan doen?

Ik heb eigenlijk nog steeds niet voor de 100% iets gekozen, dus ook nog nooit een bepalde duidelijke richting gehad, lat stan het roer omgegooid! :D

Maar ik heb ooit Kreatieve Therapie (Beeldend Vormen) gestudeerd - nooit afgemaakt - en de lerarenopleiding Maatschappijleer gedaan - wel afgemaakt. Ik heb gewerkt als docent Maatschappijleer, docent Sociale Vaardigheden en barman, en kleine dingetjes bijverdiend als webdesigner, graphic designer, met lezingen, als bassist en als schrijver van artikelen. Overigens is mijn totale werkervaring inclusief vakantiebaantjes en zwart werk hooguit 5 jaar.

Ik heb veel meer ervaring als vrijwilliger. Dat zit in management achtige dingen, vooral in het initiatief nemen tot van alles. Veel met woon-werkpanden die ik heb helpen oprichten, meestal in kraakpanden. Ik heb twee cafés opgezet, een concertzaal, een expositieruimte, een bibliotheek, een eetcafé, twee maandbladen, een oefenruimte voor bands, een videocafé, ik heb veel cultuur georganiseerd (bands, infoavonden, swingavonden) en heel erg veel acties gedaan of georganiseerd (tegen het leger, voor kraken, tegen seksisme/fascisme/racisme/homohaat, voor het milieu, enzovoorts)
Verder veel gewerkt als barman en soms als uitsmijter.
Ben ook veel met lobby bezig geweest, heb een erg groot pand samen met 10 anderen kunnen legaliseren (http://www.hertogstaat.nl), geef al heel lang juridisch advies over bestuursrecht (met name rond kraken), publiceer onregelmatig een hoop in blaadjes en op internet, ik heb ooit jarenlang kunst gemaakt (doe ik niet meer), speel af en toe amateurtheater, speelde tot voor kort in een bandje, schrijf behoorlijk wat verhalen, ben af en toe gastdocent op scholen en doe lezingen over allerlei onderwerpen (van seksualiteit tot links gebral), ben perswoordvoerder voor allerlei acties, en mijn CV is 5 bladzijdes, en ik heb echt geen tijd voor een baantje :)
Oja, ben ook nog een bedrijf aan het oprichten geloof ik.

Kortom: ik kan echt niet kiezen :)

do feb 24, 2005 5:12 am
Profiel WWW
Junior Lid

Bericht 
Eh. ik heb een expeditie/transportbedrijf waar ik overdag tussen het internetten door leiding aan probeer te geven, buiten dat heb ik een bar en dj ik graag.

do feb 24, 2005 11:14 am
Profiel WWW
Moderate Poster

Bericht 
Flipse schreef:
Wat zou je willen studeren dan?

Liefste iets als geschiedenis, Aardrijkskunde, culturele studies etc etc. maar goed wat je er mee zou kunnen doen?
Maar iets als IT auditing lijkt me wel leuk of eventueel een master op economie of recht of in de IT.
Helaas enigste wat je hier kan doen of online is MBA.

Van Banda'riba tot Banda Abou chillen doe ik hier op Curacao.

do feb 24, 2005 2:54 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
Open universiteit?
LOI - HBO???

Some people have character - other people are men

Who wants to live forever? ME!

do feb 24, 2005 2:55 pm
Profiel WWW
Moderate Poster

Bericht 
Loi heb ik bekenen, ja maar ik heb al HBO he en zoek dus een master title en wat ik evt hier kan doen.

do feb 24, 2005 2:58 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
En uit Amerika?
Moet wel wat bijzitten toch. Er zijn speciale brochures voor afstandsleren!

Some people have character - other people are men

Who wants to live forever? ME!

do feb 24, 2005 3:02 pm
Profiel WWW
Moderate Poster

Bericht 
Brochures voor afstand leren? Uit NL?

Hmm amerika kan ik proberen.

do feb 24, 2005 3:10 pm
Profiel WWW
Moderate Poster

Bericht 
... Ik ben nu bezig met sociaal pedagogisch hupdepup en dat is iets wat ik altijd al wilde doen!!

Ik wil graag hierna de hulpverlening in --->ik dacht iets als jeugd-reclasering<---

zo feb 27, 2005 4:07 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
Nee joh, je moet helemaal niet bij de jeugdreclassering of bjz willen werken. Dat is echt lopende bandwerk. De functionarissen waar ik mee te maken krijg hebben meestal zoveel jongeren onder zich dat ze in kontakten amper weten over wie ze praten. En die werkdruk lijkt onder de nieuwe wet op de jeugdhulpverlening alleen maar toe te gaan nemen. Direct met jongeren werken geeft m.i. veel meer voldoening :)

zo feb 27, 2005 4:20 pm
Profiel WWW
Moderate Poster

Bericht 
Momenteel werk ik "tijdelijk" op een school waar ik kinderen begeleid bij hun sociaal -emotioneel problemen. zelf wil ik dolgraarg werken bij jongeren die maatschappelijke-emotionele probelemen hebben. Ik ben het met Flipse eens dat de hulpverlening door het bos de bomen niet meer kunnen zien en die alles in een hokje willen propen. wat niet te goede komt van de jongeren. mijn werk geeft mij meer voldoening dan de automatisering waar ik uit kom. (neemt niet weg dat ik ook met autisten werk waarbij ik ook veel voldoenin krijg)

ma feb 28, 2005 2:16 am
Profiel WWW
ere-allochtoon

Bericht 
Hé, gaaf dat je enigszins in dezelfde hoek terecht bent gekomen, al is het tijdelijk... Klinkt stukken meer in jouw richting als die fabriek waar je het eerst over had!

ma feb 28, 2005 5:08 am
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende