Het is nu ma mei 29, 2017 12:09 am

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
 de relatie met je... 
Auteur Bericht
Addicted

Bericht de relatie met je...
Hoe is de relatie met jouw ouders? Spreek je ze vaak? Wat voor gesprekken hebben jullie? Hebben ze intussen al door dat je volwassen bent of gaat dat nooit lukken?

Vertel....

Some people have character - other people are men

Who wants to live forever? ME!

do feb 03, 2005 9:41 pm
Profiel WWW
Happy poster

Bericht 
Met mijn moeder...hele goede relatie. Ze heeft het wel door dat ik nu volwassen ben behnadelt me dan ook zo. Maar... ze is en blijft moeder en zal natuurlijk altijd bezorgd (zwaar woord...valt ook wel weer mee..) blijven. Ik heb toch minimaal 2 keer per week contact met haar..
Vader is een ander verhaal.. die was vertrokken vanaf ik 4 was en ben ik weer tegengekomen op mijn 21e... no love lost there...

do feb 03, 2005 9:55 pm
Profiel WWW
Moderate Poster

Bericht 
Ik zie mijn ouders bijna elk weekend en door de weeks spreek ik ze informatief. De band is goed, af en toe een irritatie natuurlijk, maar we houden veel van elkaar!

do feb 03, 2005 11:19 pm
Profiel WWW
ere-allochtoon

Bericht 
Mijn pa spreek ik vrijwel niet, en ik zie hem hooguit eens in de anderhalf jaar. Deels doordat hij de helft van het jaar in Frankrijk zit, maar vooral doordat hij het zelf afhoudt. Niet eens omdat hij me niet wil zien, maar omdat hij ongelofelijk vaag is op dat vlak, en er gewoon niet aan denkt. Dat vind ik wel erg jammer, maar het lukt me niet om het contact te verbeteren. Vorig jaar presteerde hij het zelfs om zowel in Nederland als in Frankrijk te verhuizen zonder dat door te geven. Pas maanden later vond ik uit waar hij zat.

Mijn moeder zie ik zo'n 4 keer per jaar. Bel haar eens in de twee weken en is een stuk beter contact. Ze zeurde vroeger veel, maar op een gegeven moment ben ik steeds als ze binnen kwam gaan roepen: "Eet je eigenlijk wel genoeg fruit?" Dat hielp :)
Wel lastig is dat ze sinds een paar jaar ernstig aan het zweefkezen is... Ik krijg op mijn verjaardag boeken van Deepak Chopra en dat soort shit. Maar het is inclusief de halfjaarlijkse familiecrisis redelijk uit te houden...

vr feb 04, 2005 3:47 am
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
De relatie met mijn ouders is nu best goed. Dat was niet altijd zo, maar nu gelukkig wel.

Ik zie ze weinig, gezien ze op Aruba wonen, maar ze bellen 1 keer per week. Mijn moeder preekt dan eindeloooooos. Niet roken! Geen baco's! Goed je best doen op school! Zorg voor je zusje (zegt ze ook tegen mijn zusje over mij). Blijf maar lekker vrijgezel! Of in een andere bui weer: waarom blijf je niet gewoon met 1 persoon.

pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff

Some people have character - other people are men

Who wants to live forever? ME!

vr feb 04, 2005 3:59 am
Profiel WWW
Junior Lid

Bericht 
mijn moeder is mijn buurvrouw. ik woon op 107, zij op 103. het gekke is dat nu ze dichter bij mij woont ik haar weinig zie. mijn dochter vindt het geweldig, want ze kan iedere dag naar mijn moeder.
het contact tussen mij en mijn moeder is redelijk goed. als we uit elkaar groeien komt het door mijn broer die op Aruba woont. er zijn veel dingen waar ik niet eens mee ben en ik zeg het gewoon, maar mijn moeder vergeet zichzelf en maakt zich zorgen om mijn broer. mijn broer is 40 en mijn moeder maakt zich nog steeds zorgen om hem. dat vind ik stom!
met mijn vader heb ik geen contact. als ik op Curacao ben van de zomer ga ik bij hem langs om hem kennis te laten maken met mijn dochter. voor de rest bel ik hem ieder jaar met z'n verjaardag.
met mijn broer heb ik ook niet veel contact. heel lang geleden had ik besloten om de band tussen ons twee op een laag pitje te zetten. en het is goed!
al met al, ben ik steeds de dochter van, dan dat ik het kind ben van mijn ouders. ik leid mijn eigen leven en mijn moeder weet heel weinig van wat er in mijn leven speelt. net als van ieder ander, verwacht ik van mijn moeder dat ze op een bepaalde manier met me omgaat. als dat niet gebeurt, sluit ik mezelf af. ik kan er niks aan doen.

vr feb 04, 2005 12:13 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
Ik heb een prima relatie met mijn ouders. We spreken elkaar soms weken niet maar als we kontakt hebben is dat gewoon goed. Zij hebben er ook nooit moeite mee gehad hun kinderen vrij te laten. En bemoeien zich ook op geen enkele manier met hoe ik leef. Maar als we elkaar kunnen helpen zijn we er gewoon voor elkaar. Zij voor mij en ik voor mijn ouders. Gewoon als volwassen mensen dus.

De laatste jaren begin ik me steeds meer te realiseren dat mijn ouders niet het eeuwige leven hebben. Mijn vader loopt tegen de en moeder is al weer over de 70. Een rare en wat beangstigende gedachte dat zij er over een aantal jaren niet meer zijn...

vr feb 04, 2005 12:51 pm
Profiel WWW
Moderate Poster

Bericht 
Oppervlakkig. Vooral ook van mijn kant.

vr feb 04, 2005 7:42 pm
Profiel WWW
Moderate Poster

Bericht 
wie is dat op je avatar tonk?

De relatie met mijn ouders is goed en warm :) Er zijn best veel mensen hier die weinig contact hebben zeg. Ik heb veel contact met mijn ouders.

:cool:

za feb 05, 2005 11:17 pm
Profiel WWW
Moderate Poster

Bericht 
PoWeRPLaY schreef:
wie is dat op je avatar tonk?

Snorkmeisje. Uit de moemboekjes van Tove Jansson.

zo feb 06, 2005 9:59 pm
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]