Het is nu di sep 26, 2017 11:51 pm

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
 lukt het? 
Auteur Bericht
Addicted

Bericht lukt het?
in hoeverre lukt het jou om te zijn wie je wil zijn?

En dan bedoel ik qua karakter

Some people have character - other people are men

Who wants to live forever? ME!

zo jan 30, 2005 2:58 am
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
Interessante vraag :) In grote lijnen ben ik tevreden met wie ik ben en hoe ik leef. Niemand die dat in de weg staat... Wel staat mijn eigen onzekerheid me soms in de weg. Dat maakt me soms onnodig afwachtend naar anderen toe. Ik zou wel eens een tijdje in de huid van een extravert feestbeest willen kruipen :)

zo jan 30, 2005 3:19 am
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
komt u maar :) ;)

Vind je het belangrijk om te voldoen aan datgene wat je projecteert ?
Dus als je iemand bent die altijd zegt heel eerlijk te zijn- lukt het je dna om dat ook te zijn? Of iemand die zegt dat je je altijd aan je beloftes houdt enzo. En hoe belangrijk vind je het om te voldoen aan die zaken die je over jezelf zegt (dat bedoelde ik meer)

zo jan 30, 2005 3:27 am
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
Vraag dat dan ook :) Ik ben alles behalve pretentieus. What you see is what you get.

zo jan 30, 2005 3:42 am
Profiel WWW
ere-allochtoon

Bericht 
Ik ben best wel pretentieus. Meestal lukt het me wel om daar aan te voldoen, maar dat is ook omdat ik altijd wel wat slagen om de arm hou. Wat ik echt erg vind, en nou wordt het erg persoonlijk, is dat ik blijkbaar mezelf niet waarmaak binnen relaties (daar waar ik het juist het meeste zou willen). Na anderhalf jaar naaien ze er haast altijd uit, en hoewel ik met mijn meeste exen nog steeds bevriend ben, volgens mij naaien ze er ook redelijk teleurgesteld uit.
Dat vind ik heel erg.

Verder ben ik precies wie ik wil zijn, behalve dat ik ouder ben dan ik zou willen.
Ik leef alsof ik 25 ben. Mijn omgeving is het daar niet mee eens, en het beangstigt me steeds meer dat er inderdaad steeds meer kansen voorbij gaan, gewoon vanwege mijn leeftijd. Ik kan niet zomaar meer elk beroep kiezen wat ik zou willen, als mijn vriendinnen even oud zijn als ik moet ik fucking opschieten als ik nog kinderen wil, en dat soort dingen zijn allemaal best erg eng.

Het blijkt voor mij dat volledig zelf bepalen wie je bent, hoe tegendraads je ook durft te zijn, uiteindelijk fysiek niet mogelijk is. Godsamme, wie had dat ooit gedacht, dat het leven eindig is...
Ik ben zelfs in de tegendraadse scenes altijd tegendraads geweest, een buitenbeentje onder buitenbeentjes, en altijd uit eigen keuze.
Dus dat is allemaal best wennen.

Zo, weten jullie ook weer waar mijn leven stiekum om draait de laatste jaren...
Wat wordt een mens toch eerlijk soms van dronkenschap ;)

zo jan 30, 2005 5:26 am
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
Flipse schreef:
Vraag dat dan ook :) Ik ben alles behalve pretentieus. What you see is what you get.

je roept nooit wat ovcer jezelf? Ik geloof er niks van! En als je het niet roept (wat ik dus niet geloof) dan heb je toch wel een bepaald beeld van jezelf - voldoe je daar in de praktijk ook aan?

zo jan 30, 2005 11:44 am
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
Ik ben niet impulsief, meer een control freak. Wat ik over mezelf roep is dus meestal al uitgebreid gewikt en gewogen. Zoals wat ik nu schrijf ook uiteraard :lol:

Ik voldoe dus wel aan wat ik projecteer. Maar zou daar juist wel eens wat minder aan willen voldoen. Just give up control. Ben ik nog te volgen? :)

zo jan 30, 2005 12:39 pm
Profiel WWW
Junior Lid

Bericht 
Citaat:
Dus als je iemand bent die altijd zegt heel eerlijk te zijn- lukt het je dna om dat ook te zijn? Of iemand die zegt dat je je altijd aan je beloftes houdt enzo. En hoe belangrijk vind je het om te voldoen aan die zaken die je over jezelf zegt (dat bedoelde ik meer)

mensen die juist zeggen dat ze "eerlijk zijn" en " dingen nooit te doen" , juist bij dat soort mensen moet je je vraagtekens gaan plaatsen. Waarom moet iemand daar expliciet de NADRUK opleggen? hoe komt men daarop? Als iemand iets als 'gewoon " beschouwd, waarom moet je het dan nog een keer extra vermelden?

zo jan 30, 2005 7:20 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
ben ik het helemaal niet mee eens. Waarom zou je dat niet benadrukken. Als de zon schijnt zeg je toch ook: mooie dag - dan betekent dat toch ook niet dat de zon eigenlijk niet schijnt.

Daarbij zijn heel veel van die eigenschappen op papier dan wel normaal - maar in de alledaagse praktijk niet hoor!

zo jan 30, 2005 7:40 pm
Profiel WWW
Junior Lid

Bericht 
je hoeft het ook niet met me eens te zijn, anders zouden we hier snel uitgeschreven zijn :o ieder schrijft wat hij/zij in zijn eigen beleving tegenkomt of is tegengekomen.

Waarom zeggen mensen die net gestopt zijn met roken bijvoorbeeld dat ze " het nooit [of niet] meer zullen doen"? Omdat ze wellicht beter weten dat roken best lekker is op zijn tijd? En op deze manier een 'verdediging" aan het opwerpen zijn voor zichzelf? Tis overigens maar een voorbeeld hoor ...

di feb 01, 2005 12:48 am
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
Ik ben niet altijd mezelf, ligt aan de situatie. In sommige situaties is het beter om je zo te profileren zoals andere mensen je graag zouden willen zien of waarderen. Het is een vorm van lagere magie, je op een bepaalde manier profileren zodat jij datgene bereikt wat je wilt bereiken. Daar horen dingen bij zoals spraakgebruik, kleding, lichaamstaal e.d.

di feb 01, 2005 3:54 pm
Profiel WWW
Moderate Poster

Bericht 
ik ben over het algemeen tevreden met mezelf, alleen moet ik er op mijn werk goed opletten dat ik niet teveel mezelf moet zijn met name qua taalgebruik omdat ik nogal gewend ben verscheidene ziektes als stopwoorden te gebruiken en de straattaal in het algemeen :?

wo feb 02, 2005 10:50 am
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]