Het is nu wo jul 26, 2017 4:28 am

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Uithuwelijking & Islaam 
Auteur Bericht
Wannabe

Bericht Uithuwelijking & Islaam
1. Vraag: Is het voor een vader toegestaan om zijn dochter dwangmatig te huwen met iemand die zij niet wenst?

Antwoord: Het is niet toegestaan voor de vader of voor iemand anders dan hem, om degene die onder zijn voogdij staat te dwingen met iemand te trouwen waar zij niet naar verlangt. In plaats daarvan is het noodzakelijk om haar goedkeuring en toestemming te verkrijgen, vanwege wat de boodschapper, vrede en zegeningen zij met hem, heeft gezegd (toen hem werd gevraagd): "O boodschapper van Allaah! Wat is haar goedkeuring? Hij antwoordde: Haar zwijgen." Met andere woorden, met betrekking tot de maagd zoekt haar vader haar goedkeuring, en haar goedkeuring is haar zwijgen.

Daarom is het verplicht voor de vader om wanneer zij de negen jarige leeftijd of ouder bereikt, dat hij vraagt om haar goedkeuring. Evenzo voor de voogd, zij huwen haar niet uit zonder haar goedkeuring. Dit is verplicht voor hen allen. Wie er ook zijn dochter ten huwelijk stelt zonder goedkeuring/toestemming, dan is het huwelijk niet correct; omdat een van de voorwaarden van het huwelijk de goedkeuring en behagen van beide partijen een vereiste is. Dus als hij haar huwt zonder haar goedkeuring ermee en haar dwingt onder zware bedreigingen of zelfs mishandeling, het huwelijk is dan ongeldig...

Het is verreist van de aanstaande man, wanneer hij weet dat zij hem niet wenst voor een huwelijk, dat hij er geen gevolg aan geeft. Zelfs wanneer haar vader het voor hem gemakkelijk maakt (hem toestemming verleent). Het is verplicht voor hem om Allaah te vrezen, en om niet de vrouw te benaderen die hem niet verkiest voor een huwelijk... Het is verplicht voor hem om zich te hoeden voor hetgeen Allaah hem verboden heeft, en dit vanwege het feit dat de boodschapper, vrede en zegeningen zij met hem, maande dat de goedkeuring van de meiden (als eerst) gezocht moet worden.

Shaikh Bin Baaz uit Saoedië Arabië in Fataawal-Mar'ah Vol. 2. p.50

2. Vraag: Ik heb een zus en mijn vader heeft haar aan iemand gehuwt zonder naar haar mening te vragen en zonder haar goedkeuring ermee. Zij is 21 jaar oud en hij heeft een valse getuigenis afgelegt voor het huwelijkscontract, (zeggende) dat het meisje met het huwelijk heeft ingestemd... Wat is het oordeel over deze huwelijksvoltrekking?

Antwoord: ...Echter de juiste uitspraak in dit geval is dat het niet toegestaan is voor de vader of voor wie dan ook, om het meisje met iemand te huwen die zij niet verlangt, zelfs wanneer hij geschikt is. Omdat de boodschapper, vrede en zegeningen zij met hem, heeft gezegd: "Huw niet de maagd totdat haar goedkeuring is verzocht." En dit is algemeen - niemand is hiervan gevrijwaard, zelfs haar voogdij niet. Het is overgeleverd in Saheeh Moesliem: "De maagd, haar vader moet haar goedkeuring verzoeken..."

Shaikh Ibn Uthaimeen uit Saoedië Arabië in Fataawal-Mar'ah Vol. 1. p.47

wo okt 20, 2004 11:59 am
Profiel WWW
Moderate Poster

Bericht 
9 Jaar!?
Zijn ze nou helemaal besodemieterd!
Je gaat een kind van 9 toch nog niet uithuwelijken!
Laat staan dat zo'n meisje zinnig antwooord kan geven op de vraag of ze wil trouwen. Daar is ze toch nog lang niet aan toe! (Hoe zit dat met jongens eigenlijk, mogen die ook op hun 9de al trouwen??)

Verder dient een vader zich natuurlijk amper tot niet met de aanstaande van zijn kinderen - of dat nu dochters zijn of zoons - te bemoeien. Die zijn zelf heel goed in staat om een leuke man of vrouw te vinden. Goedkeuring of bemoeienis van vader (of moeder) is nergens voor nodig.

ma nov 15, 2004 10:09 pm
Profiel WWW
ere-allochtoon

Bericht 
tonk schreef:
Verder dient een vader zich natuurlijk amper tot niet met de aanstaande van zijn kinderen - of dat nu dochters zijn of zoons - te bemoeien. Die zijn zelf heel goed in staat om een leuke man of vrouw te vinden. Goedkeuring of bemoeienis van vader (of moeder) is nergens voor nodig.

Dat is niet natuurlijk, maar Nederlands. Op zich ben ik het met je eens dat ik liever in een maatschappij woon waar mensen hun zaakjes zelf kunnen regelen zonder bemoeienis van ouders, maar het lijkt me onzin om nou meteen de hele wereld de wet voor te schrijven voor wat betreft opvoeding.

ma nov 15, 2004 10:33 pm
Profiel WWW
Wannabe

Bericht 
tonk schreef:
9 Jaar!?
Zijn ze nou helemaal besodemieterd!
Je gaat een kind van 9 toch nog niet uithuwelijken!
Laat staan dat zo'n meisje zinnig antwooord kan geven op de vraag of ze wil trouwen. Daar is ze toch nog lang niet aan toe! (Hoe zit dat met jongens eigenlijk, mogen die ook op hun 9de al trouwen??)

De profeet, vrede en zegeningen zij met hem, wordt van pedofilie beschuldigt, vanwege zijn huwelijk met 'Aischa op negen jarige leeftijd.

1.) Pedofilie heeft betrekking op het misbruiken van kinderen door seksuele geneugten van hen (tegen vergoeding) te ontvangen. Britse en Duitse sekstoeristen die opgepakt zijn in onder meer Sri Lanka, Thailand en de Filippijnen, zijn niet op zoek naar een huwelijk maar alleen naar seks van jonge prostituees of mensen met weinig geld, die hun kinderen geven voor een paar centen.

2.) De leeftijd voor het instemmen (het jawoord) door vrouwen in het Westen, varieert tussen 14 en 18. Deze leeftijden zijn op democratische wijze tot stand gekomen, en hebben geen vaststaande relatie met betrekking tot de bekwaamheid of onbekwaamheid van de vrouw, in het hebben van seksuele relaties of het huwelijk. Aldus, kan hetgeen dat onder legale seks wordt verstaan in Frankrijk als verkrachting worden gezien in Engeland.

3.) Islaam heeft de huwelijksleeftijd bepaald aan de hand van de puberteit, daar dit de natuurlijke onderscheiding is tussen de kinderjaren en de volwassenheid. Menstruatie wijst erop dat de een jong meisje de leeftijd met de mogelijkheid een kind te krijgen, heeft bereikt. Deze leeftijd kan verschillen van land tot land, maar is waarneembaar en niet willekeurig.

4.) De meeste gemeenschappen over de wereld veroordeelden kinderhuwelijken tot op de dag van vandaag. Het is niet geïntroduceerd door al-Islaam, maar gereguleerd.

5.) Islaam schrijft voor dat een meisje of jongen die trouwt voordat de puberteit bereikt is, niet mogen samenleven met de partner totdat zij de puberteit bereikt hebben. Bovendien staan zij in het recht om het huwelijk te annuleren dan wel te voltrekken, bij het bereiken van de puberteit.

6.) 'Aischa was zeven jaar toen ze aan de profeet, vrede en zegeningen zij met hem, gehuwd werd, en ze ging met hem samenleven toen ze haar puberteit bereikte op negenjarige leeftijd.

7.) Vrouwen die in hun kindertijd mishandelt zijn, hebben het moeilijk zich als volwassenen te gedragen. Ze zijn vaak labiel en psychisch gehandicapt. 'Aischa werd de leidinggevende vrouwelijk geleerde in haar tijd, en droeg een enorme bijdrage en verantwoordelijkheid in de manifestatie van het Islamitisch recht. Zij staat bekend als de vierde meest belangrijke overleveraar van de profetische traditie, van onder alle volgers van de profeet, vrede en zegeningen zij met hem.

Bron: http://islamitische.blogspot.com/2004/11/kinderhuwelijken.html

ma nov 15, 2004 11:58 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
Er is wel een duidelijk verschil tussen geestelijke en lichamelijke volwassenheid. Dus die 'natuurlijke' onderscheiding is onbetrouwbaar (democratisch gekozen leeftijden zijn dat overigens ook). Vaak is de lichamelijke volwassenheid er eerder dan de geestelijke. Bovendien denk ik dat het goed is om eerst je eigen lichaam te leren kennen voordat je een relatie aangaat met een ander.

Leeftijden van geestelijke en lichamelijke volwassenheid verschuiven en verschillen ook per individu. Elke grens die je legt zal er voor zorgen dat een deel ten onrechte als onvolwassen wordt gezien en een deel te vroeg als volwassen wordt beschouwd. Daarin moet dus gezocht worden naar een optimum.

In het nederland van vandaag is 9 veel te jong, maar in andere landen/tijden kan dat het wel anders zijn (vroeger leefde men korter en werd men eerder volwassen).

di nov 16, 2004 11:32 am
Profiel
Junior Lid

Bericht 
Graag wil ik wijzen op onjuistheden in het verhaal van Bilal.
Pedofilie is niet het verkopen van seks met kinderen voor geld, pedofilie is domweg: seks hebben met kinderen.
Dus is te concluderen dat Mohammed wel degelijk een pedofiel was.

De islam is niet een systeem om mensenrechten te beschermen, maar heet het expliciete doel om de gehele wereld onder heerschappij van de islam te brengen. Om deze reden is seks met jonge kinderen gunstig, want hierdoor worden er meer kinderen geboren en wordt de islam sterker. Een meisje kan tussen 9 en 18 jaar zeker wel vijf kinderen krijgen, waarmee de rangen van de islam aangevuld kunnen worden.

Citaat:
Dat is niet natuurlijk, maar Nederlands. Op zich ben ik het met je eens dat ik liever in een maatschappij woon waar mensen hun zaakjes zelf kunnen regelen zonder bemoeienis van ouders, maar het lijkt me onzin om nou meteen de hele wereld de wet voor te schrijven voor wat betreft opvoeding.

Waarom mogen kinderen van jou dan niet de Neurenberger rassenleer en het Horst Wessellied leren op school? :lol:
Ik zeg: kinderen zijn zwak en moeten beschermd worden tegen uitbuiting en willekeur. Ook al vindt de uitbuiting plaats door zielige onderdrukte msolims.

vr dec 10, 2004 1:34 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
Ik ken niemand die een negenjarige kind laat trouwen...
Misschien in zeer arme landen waar ze meisjes nutteloos achten (denk aan India ...sommige afrikaanse landen) gebeurt dat.

vr dec 10, 2004 2:31 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
Allemaal leuk en aardig, maar wie bepaald wat een kind is? Wanneer is iemand volwassen en hoe wil je dat vaststellen?

vr dec 10, 2004 4:12 pm
Profiel
Junior Lid

Bericht 
Een negenjarig kindje is geen volwassene.

za dec 11, 2004 2:16 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
Nu niet nee, maar vroeger onder andere omstandigheden? Mensen werden niet zo oud en in sommige landen is het nu nog niet zo vreemd als een 9-jarige getrouwd is...

zo dec 12, 2004 3:01 pm
Profiel
Junior Lid

Bericht 
Nee, dat is niet vreemd omdat ze het voorbeeld van hun geliefde "profeet" (vzmh) navolgen.

zo dec 12, 2004 5:37 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
ken jij een islamiet die zijn dochter heeft laten huwen met 9 jarige leeftijd? Ken jij uberhaupt wel een islamiet. En met kennen bedoel ik ook ECHT kennen.

zo dec 12, 2004 7:48 pm
Profiel WWW
Wannabe

Bericht 
Ongelovige schreef:
Dus is te concluderen dat Mohammed wel degelijk een pedofiel was.

ik zou zeggen duik in je eigen geschiedenis, dan zul je zien dat ook in nederland tig jaren geleden jongens en meisjes van 9 aan elkaar werden uitgehuwelijkt!! Jammer dat het me onschoten is, maar kan me nog goed herinneren dat ik ook iets had gelezen van een koninklijke jongeman van 9 of rond die leeftijd.

en een tip voor de volgende keer, oordeel pas als je de achterliggende gedachter kent van een bepaalde zaak!! Het is niet voor nix dat er in deze tijd niet meer gehuwd word door 9 jarige meisjes en jongens!

zo feb 27, 2005 12:20 am
Profiel WWW
Wannabe

Bericht 
Butterfly1983 schreef:
ken jij een islamiet die zijn dochter heeft laten huwen met 9 jarige leeftijd? Ken jij uberhaupt wel een islamiet. En met kennen bedoel ik ook ECHT kennen.

ik weet niet waar jouw huis woont, maar hier heb je genoeg echte echte moslims, so!!

zo feb 27, 2005 12:21 am
Profiel WWW
Moderate Poster

Bericht 
He kawtar.. hou je in he! :wink: Bewaar dat maar tot school met onze vriendin Jony! Hehe.. spreek je later meid!

zo feb 27, 2005 12:40 am
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende