Het is nu za jul 22, 2017 6:46 am

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 een moeilijke vraag aan jullie 
Auteur Bericht
Junior Lid

Bericht 
Ik zei al ik geloof niet, dus welk vers dat aangeeft in de koran?? geen idee!! :-)

Ik geloof niet mijn ouders hebben daar nooit om gegeven en om die reden ben ik er vroeger ook niet mee 'lastig" gevallen. Ik ben wel vanmening dat ieder mens moet en MAG geloven wat hij/zij wil, als iemand daar zich prettig bij voelt is dat voor diegene fijn. Waar ik echter niet zo gecharmeerd van ben is dat men van mening is dat dat geloof ook 'onder de mensen" moet wordne gebracht. Voor sommige geloofsovertuigingen is het zelfs een "must' om het geloof waarin ze geloven " uit te dragen" onder de medemens. daar ben ik het eigenlijk niet zo mee eens, mensen moet je in hun waarde laten, en niet proberen om mensen iets "op te dringen' ook al zou iemand die dat doet dat nooit toegeven.

Ik ben zelf wel eens de discussie bij mij thuis aangegaan met dergelijke aan de deur bellende mensen, voor mij was het een zeer duidelijk en verhelderend gesprek, ja zelfs ik heb een boekje van ze gelezen en er zijn zelfs 2 vervolg gesprekken geweest. Ik vind het mooi dat er mensen zijn die ergens voor gaan, en een doel hebben, en daar wil ik dan wel weer tijd voor vrij maken. ben ook de rotste niet.

Sommige geloven vind ik eigenlijk een beetje triest, als er iemand ziek is is dat ineens "gods wil" etc, dat soort uitspraken kan ik niet plaatsen in het stukje " naastenliefde' De uitdrukking " het is gods wil" kan ronduit kwetsend zijn voor mensen die het betreft, of mensen die een dierbare hebben die een bepaalde ziekte heeft.

De bijbel, ja een mooi verhaal en er staat een hoop in, alleen het is door MENSEN geschreven........ :)

vr feb 04, 2005 8:37 pm
Profiel WWW
Moderate Poster

Bericht Re: een moeilijke vraag aan jullie
[quote="Xaviera"]Waarom geloof jij?

het lijkt een rare vraag. Of is misschien is het al gesteld.

Maar ik ben even heel erg op zoek naar antwoorden..

Wat maakt dat je gelooft?

Voel je dat God er is? Hoor je hem?

Wat is het voor jou?[/quote]

Wat is jouw antwoord op deze vragen Xaviera?[color=blue][/color][size=18][/size]

vr feb 04, 2005 9:29 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
Ik geloof niet in God hoor

Ook in mezelf! E als God er TOCh is, dan heb ik er in praktische zin nog steeds geen boodschap aan eigenlijk.

Some people have character - other people are men

Who wants to live forever? ME!

vr feb 04, 2005 9:41 pm
Profiel WWW
Wannabe

Bericht 
tot ik ongeveer 5 jaar was gingen we regelmatig naar de kerk(protestants). daarna gingen we nog soms maar sinds mijn 7e ben ik niet meer geweest en ik geloof er ook niet erg meer in. mijn moeders familie gelooft wel erg en als ik daar ben let ik op mijn woorden en bid ik voor het eten gewoon mee(al vind ik dit eigenlijk niet goed). ik probeer er met mijn nichtje en neefje er zo min mogelijk over te praten, die zullen het toch nog niet snappen, dat doe ik zelf soms nauwelijks. de familie van mijn vaderskant is katholiek maar daar merk ik weinig van hier heb ik ook weinig contact mee.

ik denk dat mensen geloven omdat ze houwvast in hun leven willen. ook zochten ze verklaringen voor natuurverschijnselen omdat ze nog niet zoveel wisten als we nu weten dachten ze dat er goden achter moesten zitten. hierdoor zijn er uiteindelijk godsdiensten ontstaan.

vr feb 11, 2005 9:17 pm
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2