Het is nu vr sep 22, 2017 6:29 am

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 een moeilijke vraag aan jullie 
Auteur Bericht
Addicted

Bericht een moeilijke vraag aan jullie
Waarom geloof jij?

het lijkt een rare vraag. Of is misschien is het al gesteld.

Maar ik ben even heel erg op zoek naar antwoorden..

Wat maakt dat je gelooft?

Voel je dat God er is? Hoor je hem?

Wat is het voor jou?

Some people have character - other people are men

Who wants to live forever? ME!

wo okt 09, 2002 4:41 pm
Profiel WWW
Moderator

Bericht 
Ik geloof omdat ik geloof dat er iets moet zijn. Ondanks dat ik niet zie wie/wat en hoe het is, ik weet van zijn/ (OF HAAR)/het bestaan af. Ik ben mijzelf bewust van deze aanwezigheid... Ook omdat ik niet geloof dat bepaalde dingen 'zomaar' of met 'toeval' kunnen bestaan!

Ook geloof ik dat datgene (MET ALLE RESPECT) van ons houdt, en het goede met ons voorheeft. Misschien naïef maar het houdt me op de been!

Liefs,

NL-girl

wo okt 09, 2002 5:40 pm
Profiel WWW
Moderate Poster

Bericht 
Ik ben zelf niet relgieus.

Soms geloof ik wel in God, maar soms ook helemaal niet.

Ik heb God nog nooit gevoeld of iets dergelijks. Ik heb hem nooit gezien of gehoord. Maar soms vind ik het logisch dat er een kracht moet bestaan die dit alles mogelijk heeft gemaakt. Geiniteerd dus. Alleen geloof ik niet zoi dat hij er nu nog is en ons bekijkt. En ook niet dat hij aan het einde van ons (KORTE) leven over ons zal oordelen. Vooral gegeven het feit dat we niet allen in dezelfde omstandigheden leven. En de een het dus vele malen moeilijker heeft dan de ander.

vr okt 11, 2002 1:35 pm
Profiel WWW
Moderate Poster

Bericht Re: een moeilijke vraag aan jullie
Safira75 schreef:
Waarom geloof jij?

Wat is het voor jou?

mn hersenceletjes zijn overwerkt alleen bij het lezen van je vragen laat staan erover nadenken :lol:

do okt 17, 2002 9:36 am
Profiel WWW
Wannabe

Bericht 
ik heb de slechte kant gezien en meegemaakt
als er een slechte kant is moet er ook een goede kant zijn
niet dat ik zo denk over geloof maar was wel voor mij het bewijs
dat er meer is.maar dan komt de volgende vraag voor welk geloof ga je
ben niet zo op gevoed dus moet en heb er veel over gelezen en gesproken met mensen met verschillende geloven het is toch moeilijk maar zal de juiste weg wel vinden

zo okt 20, 2002 12:46 pm
Profiel WWW
Moderate Poster

Bericht Re: een moeilijke vraag aan jullie
Xaviera schreef:
Waarom geloof jij?

Wat is het voor jou?

Ik geloof in God omdat ik mij niet kan herrineren dat het ooit anders is geweest.
Sinds ik kon nadenken had ik een besef dat er een schepper was (en nog steeds)
Ik heb nog nooit God gezien of gehoord maar ik voel wel de kracht van God rondom mij..
Ook weet ik dat ik in god geloof omdat ik toch telkens mijn toevlucht op de 1 of ander manier zoek tot hem.
Ik hoor hem niet maar ik ben zeker dat hij ons hoort en ziet, het had misschien anders geweest moest ik zonder geloof of overtuiging zijn opgevoed, maar als ik door de regen loop dan weet ik dat God er is, als ik bloemen plant en ik pluk ze nadien dan weet ik dat God bestaat...En als ik elke dag naar Mijn zoon kijk dan ben ik er absoluut zeker van dat Allah er is.
Op de werkvloer kunnen ze er nie aan uit dat ik er zo over denk, maar wat in mijn hart zit wil ik koesteren.
groeten

wo nov 13, 2002 5:54 pm
Profiel WWW
Moderate Poster

Bericht 
De religie (eddien) is volgens de Islam de complete levenswijze van de mens, gebaseerd op de relatie van haar Schepper en zijn schepsels zowel dingen, als wezens.
Het is zowel een objectieve als een subjectieve levensmissie waarin fysieke, morele en spirituele rechten en plichten in elke fase van het mensenleven doordringt is.

Het leidt en motiveert de mens om het goede te doen en het slechte te vermijden in zijn daden en woorden of, het nu het sociale leven, persoonlijke of familieaangelegenheden betreft.
Het stemt overeen met de aard van de mens en zijn omgeving.

De mens heeft dus deze levenswijze nodig, die niet beperkt mag blijven tot de tempel, kerk, synagoge of moskee, maar zijn doorslag moet vinden in al zijn activiteiten om zodoende een leven van vrede en rust te kunnen leiden.

Ieder mens is volgens mij toch opzoek naar een soort leiding van bovenaf, iedereen moet het zelf weten, maar ik heb de keuze gemaakt om deze weg te volgen, zo goed als ik kan, maar je blijft een mens met fouten en het is een uitdaging voor mij om deze te verbeteren.

Afbeelding

do nov 14, 2002 4:55 pm
Profiel YIM WWW
Addicted

Bericht 
upper

zijn er nog religieuze mensen over op dit forum at all ? :D

wo feb 02, 2005 10:34 pm
Profiel WWW
Junior Lid

Bericht 
Ja !

do feb 03, 2005 2:12 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
hallo - geef eens wat uitleg

do feb 03, 2005 2:47 pm
Profiel WWW
Junior Lid

Bericht 
Ik geloof niet.

Ik heb wel mijn testament aan laten passen, ik wil namelijk een uur voordat ik doodga me laten bekeren tot de islam, dan pik ik toch die maagden nog ff mee :shock:

vr feb 04, 2005 12:46 am
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
Ik zou als ik jou was die maagden voor alle zekerheid nu maar alvast verschalken.

vr feb 04, 2005 12:55 am
Profiel WWW
Happy poster

Bericht 
Muahahaha Don, welke maagden zijn de moslims dan beloofd? Welke vers uit de Koran geeft dat aan?

Vroeger geloofde ik in God, omdat ik het als kind opgelegd kreeg om te geloven. Wie niet geloofde zou in Hel branden etc etc. Bekende praatjes. Uit angst geloofde ik, niet uit liefde.

Later heb ik God losgelaten, omdat ik er vanuit ging dat ik toch alles verkeerd deed. Ik vond God een "monster" die mensen verbrandde en straftte omdat ze gewoon niet deden wat hij van ze eiste.
Was voor mij een hele verwarrende periode, omdat ik hem had losgelaten, maar ondertussen toch nog in hem geloofde. Ik voelde hem in mijn hart en dat gevoel kan (denk ik) niemand echt verwoorden. Ik kende liefde voor God, maar ondertussen wilde ik ook helemaal niets met hem te maken hebben. Mijn angst dat ik geen goed mens zou zijn in Zijn ogen was te groot. Tot de dag van vandaag ken ik nog angst; puur omdat ik mezelf soms "slecht" of hypocriet voel.

Hoe dan ook, mijn liefde voor God brandt in mijn hart. Ik kan dat gevoel niet vergelijken met verliefdheid of gewoon "plain love". Het verlicht mijn geest en ik weet dat ik bij Hem altijd terecht kan.
Ik moest vroeger altijd een beetje grinniken als iemand op televisie zei:'Hij luistert altijd.' Gewoon... omdat het zo... "zweverig" klonk.
Maar dat klopt echt!! Hij luistert altijd naar je. En soms zien we hem ook om ons heen. Het goede in anderen is Hij. De kleine dingen die je blij maken, komen van Hem. Het zijn hele kleine dingen die je zou moeten waarderen, maar wij zien dat vaak als "normaal".

Ik had een keer tijdens een gebed gevraagd of hij mij "pretty please" een droom kon schenken waarin hij mij een hint kon geven. (Het ging om iets wat alleen tussen mij en God blijft. ;) ) Het ging over een bepaald onderwerp en ja hoor, dezelfde nacht kreeg ik een droom die ik mij tot de dag van vandaag nog heel goed kan herinneren.
Zo zijn er meer dingen die ik gevraagd heb. Hij mij in de goeie richting een duwtje gegeven, waardoor ik tot de dag van vandaag nog van profiteer. Niet materialistisch (dat ook soms), maar het heeft meer met liefde te maken. Liefde, troost, genegenheid etc.

Daarom geloof ik. Puur uit gevoel!

vr feb 04, 2005 12:18 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
In de manier waarop jij in het leven staat herken ik veel. Met asl verschil dat wat jij god noemt voor mij gewoon iets van mezelf is. Je kunt van jezelf en anderen houden, jezelf serieus nemen, vertrouwen op je intuïtie etc.

vr feb 04, 2005 1:20 pm
Profiel WWW
Moderate Poster

Bericht 
Ik geloof in mezelf, het mooiste geloof dat er is volgens mij :D.

Mijn hele familie is Rooms Katholiek. Zo ben ik dus ook opgevoed. Met het rijke roomse leven had ik nooit zoveel op. Als kind moest ik geloven, tot mijn 13e hoefde ik het niet in mijn hoofd te halen om te zeggen "ik ga niet meer naar de kerk". Dus verzon ik smoesjes en ontweek ik de kerkplicht zoveel mogelijk. Vanaf een jaar of 14 hebben mijn ouders me vrij gelaten in mijn keuze voor mezelf ipv voor God. De tijd zal ook wel een rol gespeelt hebben, want er waren veel leeftijdsgenoten die niet meer naar de kerk gingen.

Nooit was er een God die me inzicht bracht, me strafte voor mijn goddeloosheid oid. Omgekeerd heb ik ook nooit het idee dat er een God is die mensen beloond voor trouw aan hem -of aan zijn zoon. Nog steeds kijk ik af en toe naar EO-programma's waarin mensen vertellen dat ze van de ene op de andere dag een leven vol zonde opgeven om zich in de handen van Jezus te geven. Jezus neemt hun dan liefdevol op en wast alle zonden schoon. Het is mooi dat God zijn enig geboren zoon naar de Aarde heeft gezonden om al onze zonden te vergeven. Jezus heeft zelfs gezegd "wie niet voor mij is, is tegen mij". Dat maakt het moeilijk voor mij om in hem te geloven, ik wil namelijk zelf kunnen beslissen of ik geloof of niet. In het oude testament (in de Koran en in de Torah ook, maar met andere namen) staat het verhaal over Abraham die zijn enig geboren zoon Izaak aan God moest offeren. Voor zo'n God wil ik ook niet knielen, zelfs niet omdat ie op het laatste moment nog een geitje tevoorschijn toverde om het goed te maken.

Ik blijf met het gevoel zitten dat als iedereen gewoon in zichzelf zou geloeven, de wereld er een heel stuk beter zou uitzien. Beter iig dan nu omdat we allemaal in andere Goden (of vormen van God) geloven en elkaar daar weer gek mee maken. Zelf weet je heel goed dat je een ander niet pijn moet doen, dat je respect voor het leven moet hebben etc. Daar heeft geen enkel geloof iets mee te maken. De grootste flauwekul die m.i. bestaat is, dat je naar de hel zou gaan omdat je niet voor het juiste geloof zou hebben gekozen. Geloof is te vaak op angst gebaseerd en dat is een slechte raadgever.

vr feb 04, 2005 5:36 pm
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende