Het is nu wo sep 20, 2017 7:41 am

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Scientology 
Auteur Bericht
Happy poster

Bericht 
http://www.landmarkeducation.com/

wo feb 02, 2005 2:43 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
Ik heb daar eens rondgekeken maar krijg alles behalve het idee dat het een sektarisch iets is. Als ik de opbouw van een course bekijk dan hebben ze door het mixen van inzichten uit een aantal therapeutische/ psychologische stromingen een niet ondaardige training in elkaar gezet. Een beetje linguistic programming (waar Ratelmans ook leentjebuur heeft gespeeld) en wat andere stromingen uit motivatie en therapieland.

wo feb 02, 2005 11:22 pm
Profiel WWW
Happy poster

Bericht 
Flipse schreef:
Ik heb daar eens rondgekeken maar krijg alles behalve het idee dat het een sektarisch iets is. Als ik de opbouw van een course bekijk dan hebben ze door het mixen van inzichten uit een aantal therapeutische/ psychologische stromingen een niet ondaardige training in elkaar gezet. Een beetje linguistic programming (waar Ratelmans ook leentjebuur heeft gespeeld) en wat andere stromingen uit motivatie en therapieland.

Als je een beetje gaat spitten op het net krijg je heel wat andere dingen te zien.. Mensen die instorten, omdat ze -maakt niet uit wat voor problemen hebben- toch rondlopen met een air alsof er niks mis is. Voor mij is dat niet omgaan met je probleem. dat is het ontwijken daarvan en kijken waar het schip strand.

do feb 03, 2005 12:17 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
Ik stuitte toevallig op info over Landmark. Is inderdaad toch een bedenkelijke club die uit scientologie voortkomt...

http://www.stelling.nl/simpos/landmark.htm

zo feb 13, 2005 7:39 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
'Vrouwonvriendelijke' affiches weggehaald
Bron: De Telegraaf
Gepubliceerd: zondag 13 februari 2005

'Niemand zit te wachten op de mening van een vrouw', 'Eigenlijk zijn vrouwen gewoon broedmachines' en 'Vrouwen en politiek?, daar gaat het land van naar de knoppen'. Dit zijn teksten die op posters staan de her en der in het land zijn opgehangen en in Amstelveen en Den Helder dermate aanstootgevend worden gevonden dat gesommeerd is ze weg te halen.

De posters zijn afkomstig van The Hunger Project, een organisatie die opkomt voor de rechten van vrouwen in ontwikkelingslanden. Onderaan de affiches staat een adres van de website (http://www.hongerproject.nl) waar de organisatie uitleg geeft over de campagne, die belangeloos is ontwikkeld door reclamebureau Ogilvy.

Directeur S. Ceha van The Hunger Project snapt niets van de commotie: ''Daar sta je dan in tolerant Nederland, waar de vrijheid van meningsuiting zo'n groot goed is. Als je een discussie wilt losmaken rond de positie van vrouwen in derde wereldlanden, word je gesommeerd daarmee te stoppen.''

Overigens wordt op de actiesite Indymedia gesteld dat achter The Hunger Project een sekte schuilgaat, die verwant is aan de Scientology Kerk.

zo feb 13, 2005 7:41 pm
Profiel WWW
Addicted

Bericht 
Er zijn heel veel organisaties die gelieerd zijn aan scientology... geloof me! Scientology moet je echt niet onderschatten :shock:

ma feb 14, 2005 12:21 pm
Profiel WWW
Junior Lid

Bericht 
Butterfly1983 schreef:
het schijnt dat scientology een soort van werkkampen heeft zitten in florida :shock: Het is echt freaky shit!

Klopt. Die heten RPF. Goegel maar eens op 'rpf' en 'scientology':
http://www.google.nl/search?q=rpf+scientology

di feb 22, 2005 2:59 pm
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2